Sidor

27 augusti 2012

Vi och vidskepligheten

I somras var vi och kollade in ett helt förträffligt sommarhus i en liten håla utanför Västervik som heter Ankarsrum. Det perfekta huset till det perfekta priset, men med helt fel läge för en stadsråtta som mig. Så det blev inget. Men det var ändå sådär att vi gick och lekte lite med tanken efteråt på hur livet i Ankarsrum hade kunnat se ut. När vi kom hem efter semestern hittade Andres en gammal kartbok över Sverige, och när han på måfå slår upp en sida ser man att någon för en herrans massa år sedan har ringat in ett platsnamn med blyertspenna, "Ankarsrum". Av alla pyttesmå hålor..märkligt. Och vidskeplig som jag är börjat jag gräma mig något, för kanske var det menat då att vi skulle ha slagit till på det där skogshuset.

Hur som helst. Några veckor senare får vi ju veta att vi får köpa lilla drömstugan. När vi knallar in för att kolla hur den ser ut möts man av en kamin i entren..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag ryser lite.

Tant Therese sa...

Men sjukt ju!!! Wow!!! Menat :)

Björne sa...

Nackhåren reser sig för fasen - creeepy!