Sidor

15 maj 2012

10 fina saker med den här dagen


  1. Våren. Att fåglarna sjunger och solen värmer.
  2. Att jag tänkt mycket på mina vänners ofödda små personer, som ska bli mina vänner.
  3. Rigos fina dagisfröken M. Hon är så himla peppig med honom.
  4. Testade den nyöppnade afrikanska matvagnen i hoodet. Visade sig vara en höjdare.
  5. Underbara stora barn som tog sig an Bim i lekparken och gungade henne i en evighet.
  6. Fick hem ett paket med lite nätshoppade kläder, närmare bestämt ett par fladdriga råsköna byxor och en märklig one-piece-halterneck-historia som jag gillade.
  7. Åt en ljuvlig indisk middag på Indian Garden. Lammracks med sås från himlen.
  8. Såg en ännu mera ljuvlig halvindisk film på bio. Hotel Marigold. Skrattade och snyftade om vartannat. En sådan oerhört fin liten människofilm. Se den!
  9. Känslan när man kommer hem från en kväll på stan och mamma skött nattningen. Och det gått hur bra som helst.
  10. Känslan av att ha ytterligare sex dagars ledighet framför mig tillsammans med de bästa människorna jag vet.


Inga kommentarer: