Sidor

28 mars 2012

35 kvm dröm

När dagarna är gråa, tvättberget oöverstigligt och barnen skriker i kör här hemma så tar jag gärna en tripp till dagdrömmarnas värld. Fantiserar varken om varma stränder eller slottsweekends i bergen, utan om en anspråkslös liten plätt jord att odla smultron och krusbär på samt en stuga på 30 kvm att klämma in mig, katterna och min lilla viljestarka familj i.
Ett sovloft till barnen, en altan där jag och Andres kan sitta och fika ljumna sommarkvällar och så en öppen spis som kan förlänga sommaren till långt in på hösten.
I morgon ska jag ringa till tanten som håller i kolonistugeområdets kö IGEN och påminna henne om hur jäkla gärna vi vill få köpa en egen sån där liten pluttstuga att överösa med växter, kärlek och trasmattor.

2 kommentarer:

Stina sa...

Men du, har inte ni en kolonistuga? Vad är det då du lägger upp bilder från ibland? Typ den nedan?

Zandra sa...

Mina föräldrar har en stuga som vi ockuperar Stina, men nu när vi är så många är det dax för att kirra en egen känner vi. Att inreda hur vi vill och kunna hänga i när som helst utan att flrst stämma av med andra.