Sidor

31 januari 2012

Årsboksdax

Jag önskar att jag vore en sådan som alltid blickade framåt med nyfikenhet, befriad från sentimentalitet och lättdarrad underläpp. "Förändring är bra"skulle jag säga med eftertryck och se tuff ut.
Men jag är ju mera en sådan där som försöker hålla kvar vid doften av varje sommar, som blötögd tittar på för små babysockor som stuvas undan för alltid och som inviger varje nytt år med att sörja att det föregående aldrig kommer kunna upplevas igen.

Sedan några år tillbaka gör jag med hjälp av Blurb.com en årsbok varje år. De finaste bilderna från det gångna året samlas, en årssummering skrivs ihop som förord och så printas rubbet och skickas hem till oss i fin förpackning. Det är alltid lika härligt när boken kommer och man får ställa in den bland de andra i bokhyllan. Och alltid lika vemodigt när den ska sättas ihop. Som nu ikväll. Några bilder på en växande mage, några från fina resor, fina vänner, en bebis som anländer, en storebror som växer fram, en katt som flyttar in, kalas..

Nu ska jag stänga ner bokskapandet för ikväll och ägna mig åt nybakad banankaka och film istället.
Puss och godnatt.

1 kommentar:

Åbbe & Björne sa...

Åh jag är likadan. Efter min førsta fotobok blev jag helt såld och har gjort flera. Jag skriver regigerar bilder och flyttar. Ella bläddrar ofta i dem och ser på bilder av sig själv. Familjeboken 2010-2011 saknar bara julen så är det print på den också. Like it a lot!