Sidor

31 december 2011

Summering 2011

Jag gör som tidigare år och summerar det gångna året med en lista för att snart ta farväl till 2011, året då vi gick från trio till kvartett. 2012 Ett hoppas jag bjuder på flera bebisar i vänskapskretsen,  en mjuk och  skön comeback på jobbet, tid för kärleksrelationen och varför inte en liten sommarstuga jag kan få skämma bort med jasminbuskar och klängrosor.

Årets projekt: Få en till unge.

Årets låt: Vad ska du heta med Bo Kaspers Orkester är den som berört mig mest när jag vankade runt som en boll.

Årets resa: Den vi är mitt uppe i nu. Mexico och Florida.

Årets personer: Mamma som alltid underlättar, peppar och bjuder in.

Årets plagg: Gravidtrosor. Sjukt osexiga. Livsnödvändiga.

Årets bok: "Att flaskmata" av Petra Jankov Picha. En nödvändig bok för alla som inte vill eller kan amma sina bebisar och den första i sitt slag. En bok som rört om en del i amningsälskande Sverige och debatten i traditionell och ny media lät sig inte dröja.

Årets köp: En dyr säng. Kan även gå in under kategorierna "årets sämsta köp" och "årets onödigaste".

Årets lycka: Att bli mamma igen. Att se Rigo bli storebror.

Årets jobbigaste: Foglossning kanske.. Inga egentliga problem.

Årets pryl: iPaden helt klart. Även om den hängt med längre så är det under detta år som kärleken uppstått.

Årets skönsång: Andres och Carolines fina sånger till Bim på hennes namngivning.

Årets blogg: In Bed with a thread. Om att vara sängliggandes med igensydd livmoderstapp från vecka 14 för att kunna få barn. Av min kvinnohjälte.

Årets förändring: Dubbelmammagrejen. Lite svettigare, lite fler bristningar, lite mindre tid för mig själv och Andres... men ofantligt mycket coolare än jag kunnat ana. Jag är så mallig att det inte är klokt för att jag har en till tjock bebis att gosa med.

Årets häng: Vännerna. Tycker vi är grymma som lyckas hitta så mycket tid för varandra ändå mitt bland alla ungar, jobb, avstånd, relationer och fullsmetade kalendrar.

Årets surdeg: Eftergraviditetskurvorna.

Årets irritationsmoment: Om jag är på dåligt humör och går in på Facebook finns det ingen hejd på hur mycket jag kan störa mig på alla floskler, särskrivningar och crazy partybilder. Ni vet alla vad jag menar. Även om man ändå gillar dessa störisar i sitt flöde och har dem kvar.

Årets fest: Julafton. Strand, sol, brakmiddag, vänner, tomte och show.

Årets nyårslöfte: Bli smal som en sticka, aldrig brusa upp på mina barn, sluta slösa, motionera, vara en strålande fru... Eller bara satsa på att överleva och ha kul.

Vad hoppas du på nästa år, och avger du några löften?

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Fin summering av ett fint år!
Om 2012 bjuder på bara en bråkdel av mirakel, kärlek och lycka som 2011 så kan jag jubla 12 månader i sträck.

Mitt officiella nyårslöfte är att baka mer.
Jag vet inte riktigt hur det ska gå ihop med ambitionen att inte bli ännu tjockare. Men jag gillar att baka, så vad sjutton.

Mitt egentliga nyårslöfte är att fortsätta ta hand om mig själv och må bra. Och min önskan är att också bli bättre på att prioritera kärlek och vänner.

Kram och gott nytt år på er, fina kvartetten!

M sa...

Men wow, shit och snyyyft vilken ära att bli

utsedd till årets blogg av min bloggfavvo! Känner mig jättehedrad och niger det djupaste jag kan - tack!!

Vill oxå passa på att önska er välkomna hem och hoppas att vi kan ses snart. Har varit superskoj att följa resan på bloggen men vill så klart höra ännu mer live!

Pussar och kramar
M