Sidor

11 oktober 2011

Okey, ytterligare en rapport från fåfängans land.

Shape Up-metoden har skitit sig. Jag lyckas inte riktigt få ihop tiden och diciplinen till att räkna kalorier i allt jag petar i mig. MEN, i bakhuvudet prioriterar jag i varje fall lite grand vad jag äter. Donken till lunch är lika med något nyttigt till middag. En latte på röd mjölk är lika med glöm att det i så fall även ska käkas äppelpaj. Typ så. Och tamigtusan, när jag ställde mig på vågen i morse så har jag gått ner lite till. Totalt minus fem kilo. Nästa delmål är ytterligare fem kilo innan vi sticker iväg till sol och bad.

Och så en annan grej. Ögonfransserum. Ingen har väl knappast kunnat undgå att se all reklam som görs för svindyra små flaskor som lovar förföriska ögonfransar på några veckor. "Bullshit" tänkte jag. Men "värt att testa" tänkte jag sedan när jag fick en flaska till kraftigt reducerat pris. Natt efter natt penslade jag fransarna innan läggdax utan att se minsta resultat. Men nu efter fem veckor så Voila.. de är faktiskt längre. Inga påfågelsfransar direkt med lite finare än innan. Och om jag fortsätter pensla i några veckor till så kanske jag ser ut som något ur en *Maybelline-reklam. Hoppas.

*Då inte hon i mascharareklamen som har en tigerunge i sig. Har ni sett den? Hur fan kan man ha en tigerunge i diamanthalsband i sin reklam 2011? Ska den kännas som en lyxig accessoar? Sunkigt.



Inga kommentarer: