Sidor

04 oktober 2011

När livet är som vackrast

I skrivande stund ligger en vän i sin stuga i skogen med växande mage, halvvägs genom en mycket efterlängtad och övervakad graviditet. Om några månader är hennes lilla flicka här, efter år att väntan och omänskligt tung väg för att få bli föräldrar. I en annan del av landet ligger en annan älskad vän i sin säng och drömmer om det lilla pyre som just fått fäste i hennes livmoder och hjärta. Och så får jag veta att ännu en annan vän just fått en liten son att adoptera och älska äntligen!

Livet alltså. Vilken fantastisk resa!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Vad fint du skriver om livet! Själva håller vi tummar och tår för våra två embryon ska fästa och vilja stanna kvar i nio månader. Tredje gången gillt, visst visst? :-)

Zandra sa...

Klart att det är så!
Jag håller tummarna för dig. Håll mig gärna uppdaterad om hur det går.

Litenlängtan sa...

Och ÄNTLIGEN får jag skriva ÄNTLIGEN! I förra veckan blev jag mamma på telefon! En liten kille på 4 månader! Nu uppdaterar vi papper, shoppar väldigt små kläder och är i allmänt rus!

Hoppas att snart få hålla honom i min famn! <3

Zandra sa...

Liten längtan: WOW, det är ju fantastiskt att du blivit mamma! Berätta... hur ser han ut, har ni fått bilder? Vad heter/ska han heta? När ska ni åka och hämta hem honom? Stort stort grattis till babylyckan!

kakansmamma sa...

hej Zandra - mina båda bloggar ska inte krocka med varandra så om du skriver din mailadress nånstans - antinen här eller inne hos mig. jag behöver inte publicera den kommentaren... Så skickar jag dig adress och lösen till bloggen!

Han är jättefin såklart och har runda fina kinder och ser välmående ut! Vi hoppas få se honom inom ett par veckor! Bild och mer info finns på bloggen sen :-D