Sidor

07 juli 2011

Stugtankar



Här har jag hängt de senaste dagarna. Rigo har plaskat i sin pool, jag har löst korsordstidning efter korsordstidning och mamma har servat oss med mat och omtanke. Jag älskar det här lilla huset. Familjen har haft det sedan jag var liten så jag har massar med varma minnen från sommarlov med kompisar i koloniområdet. I vuxen ålder var det här vi valde att gifta oss, och även här vi hade namngivningsfest för Rigo. Grönt inbäddat kolonistugeområde med roliga grannar, närhet till båtplats, fiskevatten, badstränder, bondgård, fik, kiosk.. och så bara tio minuter hemifrån med bil. Men huset som mina föräldrar är i nästan jämt är lite för litet för att vi ska kunna hänga där och sova över som vi önskar utan att alltid planera in efter dem, speciellt nu med den växande familjen, så i dagarna har vi anmält intresse för att köpa en egen stuga i samma område. Tänker mig sovloft, blommiga tapeter, kattgård, krusbärsbuskar och hängmattehäng. :)
Det är flera av mina härliga barndomskompisar från området som nu skaffat familj och egna stugor, vilket bidrar en hel del till att jag tycker att detta är en toppenplan. Hoppas ett bra hus dyker upp närmsta åren nu bara.. väntan kan vara riktigt lång.

Inga kommentarer: