Sidor

26 juli 2011

Skaffa barn

Några nära vänner till mig försöker eller har bestämt sig för att försöka bli gravida, vilket gör mig jätteglad! Jag hoppas stenhårt att det ska gå bra och snabbt att de ska ha sina små gryn hos sig snart. Jag är fullt beredd att skriva under på klyschen att barn fan är grejen! Tveklöst det ballaste någonsin.

Tänk vad enastående det är.. att vi kan göra liv. Små människor i roliga bodies som kan snarka, bajsa och le nästan från första stund.
Och tänk vad enastående det är att det finns hjälp att få när naturen sätter sig på tvären och vi inte alls bara kan "skaffa" barn. (Glöm inte det om stressen börjar komma krypandes efter en tids försök). Jag känner en sådan enormt tacksamhet för de människor som ägnar sina liv åt att hjälpa barnlängtare bli föräldrar på olika sätt (Tack för jordens finaste son).

Avslutningsvis en bild på sängkammarungen. Jag längtar så tills det är era bebisar som det skrytbloggas om hela dagarna! :) Kram

3 kommentarer:

moi sa...

åhå ni har ett hemmagjort barn också? Då var det liksom oförklarlig ofrivillig eller? det första alltså.. ja och jag inser att det kanske är en väl närgången fråga eftersom du aldrig valt att ha det som fokus i ditt bloggande, men jag blir nyfiken.


:)

Anonym sa...

Bättre sent är aldrig; GRATTIS!!! Så fin så fin, vilken underbar bild! Själv ska jag bli faster igen i dagarna, ska bli kul att se Skruttans reaktion. Men ett syskon väntar vi med ett tag...fullt upp :) Ta hand om er!

Zandra sa...

Moi: Yes, den sista är gjord på egen hand. Kors i taket. :) Jag har PCOs så det trodde fertilitetsläkarna var orsaken till att vi aldrig blev gravida. Men trots att vi behandlade den väldigt länga med ägglossningsstimulerande medel och satte igång än ÄL så funkade det inte. Så det är ju så svårt att veta om man har en diagnos om det verkligen endast är den som krånglar till det eller om det finns flera saker som sätter käppar i hjulen. Särskilt nu när vi faktiskt blivit spontangravida efteråt. Hmm..

Soddy> Tack snälla. Vad roligt att få snusa på nyfödd brorsdotter snart då. Kram!