Sidor

13 juli 2011

Käk

Dagen innan vi skulle få Rigo bunkrade vi käk som om det skulle bli världskrig. Hade väl läst i någon tråd på Familjeliv om hur man aldrig har tid för varesig matinköp eller matlagning första tiden med bebis. Så jag bossade runt Andres mellan hyllorna på Willys. - Hämta tre ostar, fyra limpor bröd att frysa in, fyra kilo köttfärs, fem liter mjölk osv.. Vi lagade lasagne till förbannelse som vi fryste in i portionsförpackningar och bakade tredubbla satser kanelbullar som det skulle vara "smidigt att bara värma upp när vi får gäster".
Idiotiskt såklart.

Den här gången bunkrar vi ingenting. Det enda jag köpte idag som nu står och väntar i kylen på oss när vi kommer hem är gorgonzola, chevré och ngn opastoristerad hårdost.. Farlig ost, som jag har längtat efter dig!

1 kommentar:

Hanna F sa...

Ha ha ha, jag skrattar igenkännande åt detta inlägg. Vi gjorde precis som du inför första barnet, lagade t.o.m minipajer som vi tog med till förlossningen för vi hade hört att man inte skulle få något att äta där. Maken fick ju inget, men han var så inne i att coacha mig att han inte var hungrig och jag mådde ju bara illa under förlossningen och fick knappt i mig nåt att dricka. När det var dags för andra barnet så hade vi inte med oss nåt alls tror jag och inte hade vi bunkrat upp hemma heller, och det behövdes inte den här gången heller. Den efterlängtade ostbrickan åt vi någon dag efter att vi kommit hem från BB. Aldrig har opastöriserade ostar smakat så gott! Den är värd att vänta på!
Lycka till på fredag! Ni har en underbar tid framför er.