Sidor

16 juli 2011

24 timmar senare

Bim 1 dygn gammal. Undersökt av barnläkaren nu, ser tiptop ut med ett knöggligt öra som undantag vilket vi fått öronläkarremiss för. Suger som en galning och längtar uppenbart tills mjölken ska rinna till.
Och jag mår mycket bättre den här gången om jag minns förra rehabtiden rätt. Knaprar lite voltaren mest för en axelskada jag fått, men själva snittet känns oförskämt lite. Har redan varit uppe och gått och fixar toa och dusch utan problem. Imorgon söndag åker Andres hem till Rigo men jag hoppas få vara kvar i ett dygn ytterligare så att amningen ska ha satt igång ordentligt innan vi lämnar bb-bubblan.

4 kommentarer:

Dubbelfaster sa...

Axelskada....?? Gick det vilt till på förlossningen ;-) Kramis till bästa nya niecen!!

Zandra sa...

Ja faktiskt. Tydligen inte helt ovanligt att just axlarna tar stryk när de måste kämpa och slita för att få ut kidsen genom magen. Ngn muskelnerv som påverkas. Läbbigt, först trodde jag att jag fått en propp när jag helt plötsligt inte kunde röra höger arm eller axel. :( mycket massage, värmeomslag och smärtlindring senare känns det mkt bättre dock.

Ann-Liz sa...

Huvva, läskigt! Vi kommer snart å hälsar på! On our way!!! Kramis

Petra sa...

Så fin! Och så lik storebror!