Sidor

20 juni 2011

Spill inte pengar på könsbestämmande ultraljud

Åk till Bauhause istället. I kassan där sitter en tjej i övre tonåren som kan hjälpa till istället.

Tjej: - OJ, det DÄR ser tungt ut!
Jag: - Mmm.. (Knappar snabbt in koden till mitt kontokort, orkar inte höra fler kommenterar nu om gigantisk trillingmage osv)
Tjej: - Du måste ju föda när som helst?
Jag: - Mmm...
Tjej: - Vet du vad det är för kön?
Jag: - En flicka.
Tjej: - Jag VISSTE det! Jag ser sådant direkt!! Med flickor får man liksom spetsiga magar.
Jag: - Där ser man.. spännande.

1 kommentar:

Mari sa...

Det är något mystiskt med tjejer i övre tonåren; jag träffade en sån med under min graviditet. Dock på ett 50-årskalas så alkoholintaget hos henne var ganska högt dessutom. "Det blir en pojke" skrek hon. "Fast jag brukar alltid ha fel" sa hon i nästa andetag.

Ja, hon hade fel. På sitt andra påtstående.