Sidor

14 juni 2011

Flicknamn

Vi klurar dagligen på namn och har väl ett par favoriter so far, men ännu inget som känns helt solklart hundra. Så jag bad om tips på Facebook och fick ihop följande lista:

Miriam, Rita, Rachel, Rakel, Rut, Rebecka, Tara, Isolde, Sienna, Isabella, Hanna, Matilda, Peach, Ingeline, Tirild, Solrun, Else, Remi, Robin, Lilly, Edit, Aylin, Linn, Siri, Ellen, Ella, Tora, Roxanne, Rosa, Roxy, Raketa, Rhu. Rhetta, Reneé, Rihanna, Rioja, Ruva, Rosalin, Rienny, Rulda, Nike, Hanna, Hanne, Juni, Juno, Greta, My, Maggie, Mika, Elvira, Mira, Meia, Bonnie, Billie, Rosita, Rose, Liv, Stella, Minna, Mai, Bea, Bianca, Rox, Holly, Betty, Lollo, Polly, Ragnhild, Kerstin, Rosa, Flora, Majken, Disa, Nelly, Bella, Jodi, Judy, Viola, Vanja, Lena, Irma, Sonja..

Mitt gamla favoritnamn Katitzi har röstats ner av maken. Så det får jag ge till kattungen istället.
Favorit för människoungen för tillfället: Bim

7 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Botilda är fint tycker jag... Och Svanhild.
Om man är sugen på äldre namn som inte verkar bli otroligt populära inom kort.

Anonym sa...

Malou :)

TORGNYSDOTTER sa...

Och Maud!

bjørne sa...

Så fint, då er hun velkommen i min BiMgrupp :) som hedersmedlem.

Anonym sa...

Irmelin är fint och Lou!
/malin

Anonym sa...

Bibbi :)

moi sa...

har ett par fina namn jag själv aldrig kommer att komma använda:

Mim eller Ted