Sidor

29 juni 2011

Dagen i korthet

Har blivit av med:
Ett fult födelsemärke i nacken.

Har införskaffat:
En dyr silikonkräm som ska motvärka ärr, några par ruggigt fula mormorstrosor som ska funka efter snittet och så en ask med ljuvliga bigarråer.

Bäst:
Tre grejer:
1. Var på min sista BM-träff idag. Hon konstaterade att bebisen ligger bestämt på tvären. Så hade jag tänkt föda the usual way så hade det blivit vändningsförsök idag, men det slipper jag ju nu.. puuh. I övrigt verkade hon må bra där inne.
2. Slog mig i slang med en okänd 60-årig kvinna när jag ensamlunchade vid Thaikiosken i Götgatan. Det visade sig att vi växt upp i husen intill varandra, gått i samma småskola och nu bor några stenkast från varandra. Hon berättade kärleksfullt om alla sina ungar och alla deras ungar.. och så pratade vi om föräldraskap då och idag. En mycket givande stund. Älskar de där oväntade mötena.
3. Plaskdammsbad i Årsta med Rigo och Love efter dagis. Han är aldrig så rakt-igenom-glad som när han får leka i vatten! Sol, fina vänner och lyckliga barn.. älskade liv!


Inga kommentarer: