Sidor

08 maj 2011

Fantastisk dag

Idag har vi loppisfyndad som aldrig förr. Stureby skola hade loppis och nästan alla som stod där och sålde var föräldrar till barn som växt ur både de kläder, leksaker, böcker och prylar som är i den åldern som vi är mitt uppe i. Det fina var att alla som var där för att shoppa, också var föräldrar med ungar i låg och mellanstadieålder. Så vi var liksom ensamma om att behöva 0-3 årsprylar och kunde därför go loss bland små små ljuvliga klänningar, märkeströjor, bra extrakläder till dagis, spjälsängsskydd, gravid- och amningskläder osv osv.

Tre kassar kläder, ett hundratal serietidningar till sommarens lata dagar (Bamse till Rigo, Agentx9 till Andres, Fantomen till mig) och ett gäng barnböcker och leksaker senare picknickade vi i solgasset (välkommen högsommarvärme, jag älskar dig!), cruisade med sommarbilen genom stan och lekparkade på Söder i några timmar.
Min kropp är nu så trött att den knappt kan röra på sig, mannen har stuckit ut för att jogga och den lille har däckat lycklig i sin säng. Det är dagar som denna som gör livet precis så härligt och fantastiskt som det är!

1 kommentar:

Stina sa...

Inget som ett bra loppisfynd!
Här har de barnklädesloppis i kyrkan 2 ggr per år, jag brukar fynda ett halvår i taget där. Köper typ allt hon behöver och brukar bara behöva fylla på med smågrejer efterhand. Fantastiskt!
Dock finns det inte lika mkt nu när hon börjar bli större eftersom att kidsen har kläderna längre och sliter på dem mer.