Sidor

28 april 2011

Vecka 29 - så mår vi

Text från vårdguiden:
"Nu börjar det verkligen likna en riktig bebis. Barnet växer och frodas. Nu är det ungefär lika långt som en vanlig skollinjal, men olika barn är olika långa redan nu. Barnet har antagligen fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan. Vikt 1 400 gram."

Så mår vi:
Den lilla sparkar som en galning så hon verkar må fint. Med mig är det lite värre. Idag har jag fått kryckor pga foglossningen och andnöden har gjort sin entré. Men när jag går igenom Rigos gamla bebiskläder som nu ska ärvas så känns det som en ynka uppoffring för vad vi ska få lyckan att vara med om en gång till i sommar. TVÅ barn! VI! Som knappt ens kunde få ett. Det är fan otroligt.

1 kommentar:

Litenlängtan sa...

Jag har följt er länge och det var med svåra sting i hjärtat jag först läste om er graviditet. När du sen berättade att det var genom IVF ni fick Rigo så ändrades stinget till mjuk och len honung - den mest fula sjuka - avundsjukan gav plats för igenkänning istället.

Jag väntar fortfarande på mitt barn nr 1 - men förhoppningsvis ska vi inte vänta allt för länge till de ringer från Colombia och berättar vem jag ska bli mamma till!

Lycka till med livet som tvåbarnsmamma inom kort!