Sidor

26 april 2011

Dagisfrustration

För varje dag som går så blir jag bara mer och mer nöjd med beslutet om att byta dagis. Det är flera föräldrar som gör det nu från vår nuvarande avdelning, vilket inte förvånar mig det minsta. Idag vid hämtning så sa de större barnen att Rigo hette Love när Andres hämtade honom, plus att personalen som var där (vikarier i vanlig ordning) hade satt på Rigo Loves kläder, och tvärtom. De vet alltså inte vem som är vem. Känns ju tryggt, särskilt med tanke på att Love behöver sin medicin på dagis.. och de inte ens har koll på vilken unge som är vilken.
Lallare. Varje eftermiddag sitter det ett gäng kärrigar och dricker kaffe i solen som inte har någon som helst koll. "Välkommen lilla tjejen" sa de glatt häromdagen när jag lämnade Rigo.

3 kommentarer:

Linholt sa...

Hej
Fin fin blogg, följt dig sen starten :)
Lite nyfiken på dina dagisinlägg, jag förstår att du inte vill "hänga ut" gamla och nya dagiset här men vi bor i samma område och vi ska välja dagis till vår lilla tjej. Har inte hittat ngn med erfarenhet av området. Vill du dela med dig av dina tankar så maila gärna mig, linholt@hotmail.com
Må gott!

Petra sa...

Men gud. Det kan ju bli farligt!!! Särskilt med medicinen och det.

M som i Mamma sa...

Nämen, så får det ju inte gå till... Bra att bytet av dagis känns rätt!