Sidor

18 mars 2011

Sådant som stör

Jag är väl inte helt överförtjust i hur allt funkar på Rigos dagis. Tycker kommunikationen med oss föräldrar är svag och att deras personalomsättning är oroväckande hög. Men Rigo diggar det så jag försöker att inte vara picky mum och klaga för mycket.

Men ändå, måste ventilera en grej jag stör mig på..

Andres har ringt och legat på för att vi skulle få en plats på förskolan, han tog hand om hela inskolningsperioden, han lämnar och hämtar mest av oss två, han står som första förälder att ringa om det skulle hända något. Men ÄNDÅ så är det till mig de aviserar alla räkningar och informationsblad. Idag låg månadens faktura i hans korg när jag hämtade och då blev jag tvungen att kolla hur de andra kidsens kuvert såg ut. Mycket riktigt, mammas namn på varenda ett. Som en förlängning på att alla barnförsäkringsbrev, all reklam från barnbutiker osv osv osv är adresserade till mig. 2011. Kom igen nu.



Bada med kläderna på. Det är grejer det.

1 kommentar:

Frida sa...

Sug, sug, sug. Fan, jag blir galen.