Sidor

14 april 2010

Surdegen

Jag förstår inte alla föräldralediga som "passar på" att starta ett företag eller renovera upp hela sin villa under ledigheten. Jag hinner själv knappt gå på muggen och undrar verkligen hur de får ihop det? Visst, om jag skippade alla kompisfikor, barnvagnspromenader och sällsynta blogginlägg och därmed blev både isolerad och knäpp på köpet.. då kanske jag skulle kunna frigöra ett par timmar om dagen till annat. Typ söka jobb. Som jag verkligen verkligen borde.. det är min by far största surdeg för tillfället. Urk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm jag håller med! Som Camilla Läckberg som passade på att skriva en bestseller, eller Jill Johnson som fick barn en månad innan mig nu ska på stor sommarturne. Hon hade bakat kakor frenetiskt sista tiden och började nu klätra på väggarna hemma enligt egen utsago...
// Jenny

Lena sa...

Åh tack!
Jag får lite lätt ångest ibland när alla ska vara så jävla produktiva hela tiden!
Å andra sidan så har jag lite planer som jag vill ta tag i men jag vill inte sitta med det så fort bebis sover liksom.

Unknown sa...

Här är en till med ångest. Borde också söka jobb för fullt men problemet är att det inte finns nåt att söka för en lärare som jag. Börjar redan kolla alternativ till hösten... plugga, stämpla, skrapa ihop resterande föräldradagar...?

Fast det finns så mycket roligare saker att göra än att vara produktiv och duktig: leka med bebis, träffa vänner, mysa med maken, dricka vin, surfa på nätet, shoppa... vara duktiga kan vi väl vara sen ;-)

Anonym sa...

Inte jag heller! Men jag har en teori; antingen har de barnvaktsjour eller så har de barn som sover hela tiden. Säkert både och.
Jobb ja. Hmmmm...mummel...mummel...host.

Beatrix Vnunk sa...

Är det ok om jag bara kopierar din text och överför till min blogg? Kan liksom inte uttrycka det mer koncist själv:D