Sidor

30 maj 2009

Godmorgon

Sitter och äter mintpastiller här på morgonkvisten. Lyckades inte sova längre än till fem idag, trots att vi satt uppe hur sent som helst och plöjde nya Lost-avsnitt. (Är det någon som lyckas hänga med i dem nuförtiden förresten? Jag är helt bortdribblad.)
Ute skiner solen, och högst upp på Globen som är min huvudsakliga utsikt så sitter det en liten stuga. Röd med vita knutar. Konstnären som fått upp den dit har tydligen som mål att få sätta en likadan på månen en vacker dag och jag håller tummarna för att han lyckas.
Bredvid mig står en tom barnvagn. I min säng ligger en naken man och sover tillsammans med en lika naken katt. Och jag vet att jag är så lyckligt lottad att jag knappt kan tro det är sant.

3 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Vad fint, vad bra och inspirerande läsning. Jag har det nämligen lika bra och behövde bli påmind. Lycka till nästa vecka!

Hanna F sa...

Härlig känsla!

Lisa sa...

Lycka till imorgon!! :)