Sidor

10 mars 2009

Så var det det där med pysselutmaningen

Här är lite av det jag fått ihop under veckan:




Vi fick med ett inte-särskilt tjusigt spjälsängsskydd när vi köpte sängen. Använde mig av det som stomme till det nya prickiga skyddet. Lite meck med alla kantband och snören runt om spjälskyddes som behövde klippas till, strykas och sys, men jag är jättenöjd med slutresultatet. I bingen ligger nysydda sängkläder också. Alla tyger kommer från Stoff o Stil.



Den där hundbädden jag köpte från IKEA för någon vecka sedan byggdes ut lite grand efter att jag insett att den var lite väl liten annars. Botten blev tjockare än innan också med hjälp av lite sån där plattvadd. Och så kläddes rubbet in i ett fleecetyg som låg hemma och skräpade, och voilá - ett babynest.

7 kommentarer:

Anna sa...

Hej!
Tänkte säga grattis till magen och vad du är duktig som syr så mycket själv! Jag följde din blogg mycket under 2007, då jag också gifte mig då. Kul att se fortsättningen. :)

Skatan sa...

Vilket roligt påhitt av dig :)

Ser din kommentar hos mig först nu...tack!

Du får hojta om du behöver några dreggellappar. Jag har börjat tillverka, skicka och sälja för några tior. Skriv bara en rad till lillaskatan@live.se om du är intresserad!

kram.

Anonym sa...

Fint!
Så himlarns smart det där med egna babynest:et. Kanske man borde sy en egen sen till nästa bebis, nu är ju Chloé lite för stor för det kanske :)

Anonym sa...

Vad duktig du är på att få till det. Ser jättefint ut!

Anonym sa...

vad duktig du är och vilka coola stand-in bebisar du har.

Anonym sa...

Så fin den blev! Och Kermit ser ju helnöjd ut ;)

Anonym sa...

Såå fina saker du sytt! Din bebis har sån tur som får en sån händig mamma. Bebisen kommer garanterat vara minst lika nöjd som Kermit!