Sidor

13 februari 2009

Hormonerna anfaller

Eller något. De flesta dagar går jag runt i någon lyckobubbla över hur himla gottigt livet är just nu. Men så kommer skitdagar som denna. Där jag börjar morgonen med att kolla på morgonnyheterna och insupa en halvtimmes domedagsprofetior om lågkonjuktur och helvete.

Och sedan går runt lite livrädd resten av dagen för att aldrig få ett jobb igen när det väl är dax, behöva ge mina barn ett socialfall till morsa, måste sälja lägenheten, hamna på härbärge, tappa håret, förlora mannen.. och så vidare rakt ner i graven som pryds av en plywoodskiva med texten "Uträttade inget. Saknad av ingen".

Och fredagar som brukade vara veckans bästa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det var inga muntra tankar, kan det bero på att det är fredag den 13:de kanske?
Då kan man bara hoppas att lördagen och söndagen ger dig miljoner positiva tankar.

Anonym sa...

Haha risken att det blir så är ju inte så stor.. det har vart lågkonjukterer förr men det ordnar sej juuu, alldeles lagom till du kommer tillbaka från mammaledigheter=)

Anonym sa...

Gravid eller inte, jag tror de flesta har sånna skitdagar. Hade varit skönt att slippa men kanske är det just skitdagarna som gör att de bra dagarna blir ännu lite ljusare? Jag försöker iallafall tänka så. Ett annat mantra som är bra att upprepa under en skitdag är "denna dagen är bara en dag i mitt liv och kommer aldrig mer tillbaka" ;o)Brukar funka för mig!
Hoppas helgen blir ljus och härlig!

Anonym sa...

Jag har hittills inte haft en enda "gravidkrämpa". Inte en minuts illamående, inga foglossningar, inga cravings. Däremot har jag precis som du berättar haft deppdagar. Som en liten tröst så tycker jag att det blir bättre och bättre ju längre tiden går. Så håll ut och blunda för de dagarna då allt känns skit :-)

Tack för en jättebra blogg som jag fortfarande följer med glädje även efter mitt bröllop.

Ha en bra helg!

Lina

Åbbe & Björne sa...

Jag tycker om dig. Jag tycker du är bra, och jag är säker på att jag inte är ensam.

Anonym sa...

Underbar blogg!!