Sidor

25 februari 2009

Härligt tycker jag

Att kärleken frodas i kungahuset och att det blir prinsessbröllop nästa sommar! Jag blir varm i magen av den styltiga video de publicerat av kännagivandet och hoppas Viktoria och hennes Daniel får en skitfin bröllopsdag. Även om jag inte är någon rojalist av större mått så är det klart att jag kommer sitta bänkad framför tv:n med gråtnäsduk när det väl är dax. Bröllopstönt som jag är.

Mindre härligt är att flera goda vänner ska gifta sig i sommar, precis veckorna runt vår beräknade födsel. Om vi inte har en några-dagar-gammal-baby-som-man-förmodligen-inte-kan-lämna-då så ligger vi typ på bb, och kan därför inte våga oss på att tacka ja. Fuckelifuck. Verkligen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med bebisen när den sen kommer!!

Anonym sa...

Hej!
Du kommer förmodligen att kunna gå- om än jäkligt höggravid.. De flesta bebbar är typ 2 veckor sena.
När det är första barnet.. Supergrattis, har inte kollat din blogg på ett tag, kram! /Maja

Zandra sa...

Erika> Tack sötnos!

Maja> Men så är det ju det där med att brudparet såklart redan snart behöver kunna planera och veta om man kommer eller inte. Och bokningar av flyg osv osv. :( Funkar helt enkelt inte. Snyft.

Anonym sa...

Vi hade folk som var väldigt gravida när vi gifte oss, vi sa att de skulle tacka ja och att vi hade full förståelse om de inte kom eller om de smet ut under akten för att åka och föda barn. Tråkigt att tacka nej och sen gå långt över tiden.

Är det flygbiljetter inblandade är det nog en annan sak...
//Förhoppningsis

Sara sa...

Jag förstår din frustration! Min syster skulle gifta sig i början av juni och jag var beräknad några veckor senare. Tanken var att jag och min sambo skulle vara värdpar den stora dagen. Istället hamnade vi på sjukhuset och sonen kom med kejsarsnitt två dagar innan..

Syrran var givetvis överlycklig men samtidigt ledsen över att vi troligen inte kunde närvara på bröllopet. Men, jag åkte dit, nysnittad i en mammaklänning då magen fortfarande var jättestor och med nykläckta sonen i vagn. Vi hade tänkt att närvara vid ceremonin och sen åka tillbaka till BB. Vi stannade dock ända fram till kl 23. Sköterskorna var jättesnälla när vi kom tillbaka och jag fick extra mycket smärtstillande - för det behövde jag, hade såå ont. Det var ändå värt det när enda systern gifter sig. Nu är hon gravid och vi ska gifta oss i sommar, få se hur det går! :)

Vad jag ville säga är att det är genomförbart, men betydligt enklare om man slipper åka långt.

Lycka till med graviditeten! Och tack för en bra blogg. Jag följer ytterst sällan någons blogg, men din är jättebra.

Mvh Sara

Zandra sa...

Tack Sara!