Sidor

06 februari 2009

En hemmafrus fredag

- Frukostbuffé med ett gäng tjejkompisar på söder
- Iväg till Gustavsberg för att lyssna på en annan kompis föreläsa om genustänk inom barnomsorgen.
- Köpa alla ingredienser till morgonkvällens kalvgryta som släkten ska få komma hit och äta
- Hinna trycka i mig en Wienersemla
- Nu - ha tvättstugen
- Sedan - vänta in mannen som varit bortrest i en vecka, men som kommer hem vid fem. Yummi!
- Välkomnande alá nude med lite cocktaildrinks.
- Gå ut och käka etiopisk middag ihop ikväll.

Trevlig helg mina damer och herrar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill OCKSÅ vara hemmafru...suck...lyllos du :)

Måste fråga, kan du rekommendera någon etiopisk restaurang? Har kollat på någon på Söder (har jag för mig) men aldrig fått tummen ur...det verkar dock magiskt gott. Så ha det så fantastiskt trevligt!

Zandra sa...

Erica> Jag gillar den på söder, och så finns det en vid Handelshögskolan typ som också är jäkligt bra, men lite ocharmigt inredd. Förut fanns det även en på Jutas backe som var grym! Det ÄR magiskt gott. Men jag tror att man antingen verkligen gillar eller ogillar det. Starkt kryddade grytor blandat med keso, kokta ägg, grönsaker.. och så käka med ingera - kall svampig pannkaka typ. Men som sagt, jag älskar det verkligen. Till den grad att jag dregglar lite nu när vi strax ska iväg. :)

Anonym sa...

Starkt kryddade grytor blandade med keso, kokta ägg, grönsaker och ingera - jag tror jag dog nu. Det låter likt det marockanska köket och det är ju fantastiskt. Minst.

Jag får kolla lite på aos och se vad jag hittar, annars får du gärna skriva var ni var idag ;)

Anonym sa...

Åh stackars!

Ungefär som mig fast om man raderar allt & ersätter med att rita & dricka öl, lägenheten för mig själv hela fredan!

Emmas inne och ute sa...

Vilken lyxig fredag! Det är precis vad en gravid tjej behöver! etiopiskt låter spännande!
Ha en bra vecka!

Kramar