Sidor

10 januari 2009

Tjock-Zandra rapporterar

I går var vi på rutinultraljud för att kolla in hur bebisen har det därinne i magen. Mycket bra tydligen, för h*n vinkade och sprattlade med benen som om det vore världens party att dricka fostervatten och öva upp sina små fingerrörelser. Två decimeter lång, nitton veckor gammal.. och med en vansinnigt söt pussmun!

Vi firade med att köpa lite babykläder efteråt, och bebisen med att utdela de första kännbara sparkarna på kvällen.

Så i juni blir vi mamma och pappa om allt går som vi hoppas. Och som vi har hoppats!

30 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, grattis!
Vad kul att ni ska få en liten!
Ska bli kul att följa din graviditet också. Själv har jag två barn, men inte blivit gift ännu. Du gör det i rätt ordning....

Zandra sa...

Hahah. Tack snälla. Men du.. det finns ju ingen rätt ordning.

Anonym sa...

Åh Grattis!

Anonym sa...

Grattis! Både till kulan på magen och en härlig blogg! :) Vill du ha gravidbloggs-overdose så kika in hos mig på www.niomanader.wordpress.com Skrev som en galning under tiden jag väntade vår lilla filur!

Anonym sa...

Grattis! Vad mysigt, då är vi precis lika långt gångna. Jag går in i v 20 på måndag.
Visst är det härligt att få se att det verkligen är ett liv därinne :-) Fröken Nettan
Ps. Åh vilken fin present till mormor och morfar. Underbar!

Anonym sa...

Så typiskt att börja sparkas efter man sett hur filuren ser ut; vår son måttade in första sparken dagen efter första fotot.

JenJen sa...

Följde dig i din bröllopsplanering när jag själv höll på, sen blev det bebis istället för min del (i fel ornindg jag med...) och nu när jag är tillbaka på planeringsbänken hamnade jag här igen och nu ska du ha bebis! GRATTIS, vilken underbart härlig tid ni har framför er :)

Anonym sa...

Men åh vad roligt, grattis!!
Jag har precis fått ut min lilla pärla :)
du har en underbart myig tid framför dej!
Lycka till!

Anonym sa...

GRATTIS till graviditeten. Jag har följt din blogg sedan jag började planera bröllop för 1 år sedan. Riktigt bra blogg du har.
Ser fram emot att följa den i framtiden med graviditetsgrejer och allt. Speciellt som jag själv även är i vecka 26.
//Emma

Zandra sa...

Ni är så snälla och braiga att det inte är klokt! Tack för alla gratulationer!

Anonym sa...

hallå hallå, har också hängt här sedan bröllopsplaneringstiden. Vill önska ett stort grattis!

Emilie

Anonym sa...

Grattis till bebisen! Ta hand om varandra nu. Kram

Anonym sa...

Visst var det fantastiskt? Overkligt men ändå så verkligt, och så skönt att se att allt är ok!

Bilder bland annat sa...

Grattis Zandra! Ser fram emot att följa din växande mage. :)

Anonym sa...

Stort grattis!! Jag vill också. Är på tionde försöket och hoppas verkligen att det tagit sig nu.

Anonym sa...

Måste också passa på att gratulera. Fastnade på din underbara blog inför planeringen av vårt bröllop i augusti 2007, du gav mig mycket inspiration. Har sedan dess fortsatt att följa dig, men aldrig skickat nån kommentar. I juni förra året föddes vår son så jag kan bara hålla med alla som skriver att ni har en fantastisk fin tid framför er. Håller tummen och ser fram emot att följa dig under detta äventyr.
Kram från Hanna

Anonym sa...

Å vad kul! Och juni är en toppenmånad att få barn i :-)

~~erika~~ sa...

Åh det är ju verkligen så underbart!! Jag är så glad för er skull :)

Själv är jag en riktig flodhäst nu och längtar sååå tills om ca 4 veckor när vår Bebbe behagar komma ut.

Massa grattis igen :)
kram

Anonym sa...

Grattis! V 20 redan!? Jag förstår att du inte velat skriva här för tidigt men det måste ha varit så svårt att hålla sig! Jag var nästan precis i din situation för ett år sedan så jag vet att du har en jättehärlig upplevelse framför dig. Min bebis fyller 6 månader imorgon :).

Västmanländskan sa...

Stort grattis!

juliana.persson sa...

OOOHH! Så kul och spännande!

AnnaPanna sa...

åhh..*suckardrömskt*

Min lille är 4½ nu. det känns så långt bort sedan man själv var där med nybakad bebbe i magen...

Jätte kul med UL:)

Anonym sa...

Även jag har hängt med sedan bröllopsplanerar-tiden, så roligt att läsa om väntabebis-tiden nu istället :) Stort grattis! /Linda

Zandra sa...

Jenny> Ska absolut lusläsa din gravvoblogg. Tack för tipset!

Anonym> Nästan exakt på dagen då. Vi går in i vecka 20 på tisdag. (i morgon)

Mari> Ja, roligt. T o m barnmorskan sa att "nu när ni sett att den sparkar kommer du säkert börja känna sparkarna redan ikväll".

JenJen> Tack! Du har också en underbar dag framför dig. Lycka till med planerna!

Cloe´s mamma> Har lagt till dig i min rss nu. :)

Emma> Dubbeltack!

Emelie> Kul att se så många gamla bröllopsplanerare som ger sig till känna. :D

Lina> Tack!

Soffy> Mkt overkligt! Lite alien-känsla.

Bilder bland annat> Tack snälla! Det gör jag också. Peppar peppar.

Anna> Hoppas att det blir ett plus för er också snart då! Vi försökte i en evighet, så håll ut. Har det inte hänt ngt snart är mitt hetaste tips att gå till doktorn och kolla om man behöver lite extra hjälp med ngt. Kram!

Hanna> Tack för din första kommentar då! Men inte sista hoppas jag. Kul att du hade behållning av bloggen inför er stora dag!

Skolfröken> Visst är det! Jag tänker att det måste vara tokskönt så där i början av sommaren.

Erika> Sjuukt spännande, den kan ju komma vilken dag som helst nu! Wiii!

Jenny> Nej.. man är ju så himla orolig hela tiden för att något ska gå snett. Men nu måste jag försöka släppa det, och fokusera på att vi faktiskt väntar barn, inget annat.
Grattis till din baby!

Västmanländskna och Juliana> Stort tack!!

Annapanna> *ser drömst ut och tänker på att vi faktiskt också en dag ska ha en 4½ åring.* :)

Linda> Roligt! Tack!

Anonym sa...

STORT, STORT GRATTIS!! Har följt din blogg i över ett år nu. Hittade till den då vi skulle planera vårat bröllop. Är själv gravid nu, i vecka 14, så det ska bli kul att fortsätta följa din blogg nu!! Ska bli lite bättre på att lämna "avtryck" oxå!!!
Återigen STORT grattis!

MVH / Camilla H

Johanna sa...

Ååå vad roligt!! GRATTIS till graviditeten! Har följt dig sedan innan bröllopet och tänkte att en graviditet där efter inte vore helt otrolig. Superkul!

Anonym sa...

Åhhhh, vad mysigt....
Jag kommer ihåg mina ultraljud... så oerhört spännande...
Blir varm av tanken och önskar dig en lycklig och härlig graviditet!

http://livethosmig.blogg.se

ANKAN sa...

Hej på dig!

Vilken fin sida du har. Jag hittade hit idag. Det surfas runt som sjutton nu då jag har bröllop på G i vår.

Vad underbart att ni väntar barn! Ja, det är verkligen det bästa av det bästa som kan ske två förälskade människor. Barn är underbara och vi njuter av att vara föräldrar VARJE dag! Grattis!!

Jag kommer åter!

kram ANKAN

Ps. Vi har inte skickat ut inbjudningarna ännu så om du besöker mig så får du "hålla tyst" om bröllopet..." ;-) Ds.

Karolina sa...

GRATTIS! En till fruga här som hittade till din fina blogg under bröllopsplaneringen. (Nu hoppas vi också på ett plus snart.) Kram och lycka till! Hoppas vi läsare får hänga med på resan!

Anonym sa...

lart mycket