Sidor

31 december 2008

Summering 2008

Jag gör som förra året och summerar det gångna året med en lista..

Årets projektMitt feel-good-mission med mig själv. Börja träna, coola ner, fundera på framtiden.

Årets låt
Farmer boy - JTex. En country-dansk-amerikan-snubbe jag upptäckte packad mitt i natten på en rockabillyfestival och föll pladask för.

Årets resa
Bröllopsresan till Västindien

Årets person
En kompis som haft mer familjestrul än många pallar få under en livstid på bara ett halvår, men som lyckas stå upprätt ändå.

Årets plagg
Leggings med höög midja

Årets bok
Längtansbarnen.

Årets köp
Vår äckligt söta katt

Årets lycka
Två streck på en sticka

Årets jobbigaste
En lessen man som förlorat sin mormor och morfar

Årets tv-stund
När Kevin vann Idol. Gaaah vilken tönt jag är!

Årets pryl
Min mobil som jag surfar på dagarna i ändå. Älskar flat rate!

Årets skönsång
När mannen spelar gitarr och sjunger så hamnar katten i extas och ska sitta med och yla han med. Mycket värmande för hjärtat.

Årets blogg
Hmm.. har varit usel på att följa nya bloggar i år.

Årets community
Facebook. Igen.

Årets förändring
Sade upp mig och fick börja fylla dagarna med egentid istället.

Årets bästa fest
Någon av alla burleskpartaj jag varit på genom året, eller nej nej nej.. nittiotalsfesten såklart, som vi hade när jag fyllde 30!

2008 kändes inte som något höjdarår egentligen. Men när jag tänker tillbaka på det, så är det nog ett av de år jag är absolut mest tacksam för. Har en känsla av att 2009 kommer bli riktigt riktigt sweet också!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År!
Ser fram emot att följa din blogg även nästa år!

Anonym sa...

Grattis till de två strecken på stickan! Jag brukar kika in här lite nu och då, började läsa innan du gifte dig någongång
Gott Nytt År
// Nina

Anonym sa...

Och det har varit härligt att följa dig genom året. Keep it up så länge du någonsin tycker att det är kul. :) Ett hejdundrande grattis!!! Tjoho!

Kram från Ulrika, som har hängt på din blogg sedan pre-wedding och som ligger här på soffan och undrar om man inte borde ha en lag emot att ff må illa i vecka 18.

Anonym sa...

Hade jag haft ett sånt år hade jag varit riktigt nöjd. Jag försökte med en sån lista men gav upp när jag inte ens kunde komma på årets låt...

Anna sa...

Jag säger grattis grattis grattis igen till strecken. Puss och kram och med en önskan om ett helt underbart 2009!

Brian sa...

Två streck på en sticka... betyder inte det... ?

Anonym sa...

Två streck på en sticka ser jag... Var det för er del? :-)

Mr sa...

Hej.

Jag har följt din blogg från sommaren 2007 då jag och min fru gifte oss. Du skriver underbart. Grattis till Två streck oxå.

Keep up the good work

Tacksam läsare

Emil Jonkvist

Anonym sa...

Gratulationer och lyckönskningar inför det nya året!! Jättekul med ny familjemedlem. Vi väntar också på en :-)
Fröken Nettan

Tina sa...

gott nytt år.

AnnaPanna sa...

2 streck.. hmm.. låter lite hemligt ;) Kräver ett nytt inlägg om det ;)

listan lånad förresten :)

Gott Nytt!!

Anonym sa...

MEN SHIT! Jag läste din summering lite okoncentrerat medan jag ammade, och så kopierade jag för att svara på min egen blogg och då var ju dina svar kvar. Och DÅ såg jag ditt svar om strecken :-)

STORT GRATTIS!

Anonym sa...

STORT GRATTIS ZANDRA!

Anonym sa...

Ok, nu såg jag att du hade lagt in godkännande av kommentarer, trodde först att min inte kom med. Så jag säger grattis två gånger.

Eller tre med den här då :-)

Jo. sa...

Ingen är mer värd två streck än ni. I FUCKIN LOVE IT!

puss från BA

Fröken Nina sa...

Grattis! Jag trodde det på FB häromdagen att det var ngt sånt på gång! :D

Anonym sa...

Två streck på stickan... Grattis!

Grattis även till ett ljuvligt år och önskar att 2009 blir minst så sweet som du vill ha det!

Anonym sa...

Å...det är din sticka va??? I så fall...GRATTIS!!! Nu har vi något gemensamt!!! All lycka, kram kram!

Anonym sa...

Grattis, blev så sjukt glad för er skull när jag läste listan en andra gång, och fattade vad två streck innebär. :)

Anonym sa...

Ja minsann, STORT GRATTIS till plusset och till den stora fantastiska resa påbörjat.