Sidor

05 november 2008

Kanske konstigaste än vi förstår

Om en stund kommer mina föräldrar hit och ska äta lite tårta. För att Naku fyller ett år.

Jag kan riktigt se mamma ryta till pappa när de pratar om inbjudan hemma.
Mamma - "Men det förstår du väl att de tycker är viktigt!!?"
Pappa - "Men herreguuud, det är en katt. Det är helt jävla SJUKT!"
Mamma spänner arga ögon i pappa - "Men de HAR ju INGA barn!"
Pappa - "Jag förstår ändå inte. Det är bara konstigt. Det är som om de låtsas.."
Mamma - "Nu skärper du dig och slår in presenten!"

Älskade dårar. Det är inte svårt att se från vilket hem jag kommer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är självklart att man ska fira katten! Barn som barn ju :)
Vi kommer fira våran lilla nakenfis när han fyller år med!

Grattis till Naku!! :)

Matte sa...

Haha, som mina föräldrar och min hund, de tycker att han är sjukt bortskämd och jag förstår ingenting...

Bilder bland annat sa...

Vår hund blev sex månader i helgen. Vi firade genom att köpa leksaker, tuggben, tandben, reflexväst och det hade blivit så mycket mer om inte min man stoppat mig.
Alla anledningar till att fira är bra anledningar (inte minst när de har fyra ben).

Anonym sa...

Æh, fira som fira. Alla anledningar til tårta er OK i min bok!

/Bjørne

Anonym sa...

Ha ha, det blev som en film i mitt huvud!

Anonym sa...

Klart man ska fira sin djur! Våra dogar får alltid en Happy meal med milkshake på födelsedagen!

Har vi tur så blir det en bra leksak också!

// Anki