Sidor

07 oktober 2008

IT-haveri

Jag har en dator som strömsladden är helt kaputt på, och så har jag en lånedator från mannens jobb där modemet krånglar. Jag hoppar mellan dessa två om dagarna, och håller dem i liv i korta stunder genom att starta om dem var sjunde minut.

Det är helt ohållbart så ikväll MÅSTE vi beställa hem en burk som jag kan sitta och jobba effektivt med.Har du några förslag på stationär prisvärd dator (helst ett helt paket, men skärm osv) så säg snälla till. Jag är en anka när det kommer till sånt här. Går in på Dell och köper första bästa dator det står "Ett kap!" under.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns bara ett märke som är värt att nämna och tja...det är Apple. Mac är så överlägset PC att det inte ens handlar om konkurrens utan enbart utklassning.
Så därför överlämnar jag nu med varm hand en toppenlänk: http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/imac?mco=MjI4NDk4

Anonym sa...

Och YEY - du är tillbaka, som jag har längtat! :)

Zandra sa...

Erica> Gulliga du, vad glad jag blir! Att du längtat alltså.
Applelänken kan jag inte göra mycket med. Är både för dyrt i nuläget och för ovant. :(

Anonym sa...

Jag vill också tipsa om Apple och framför allt iMac! Har den själv, efter ett snabbt byte när min pc kraschade.. Ja, tyvärr dyrare, som du skriver, men åh så mycket snyggare, och enklare.. Så om inte priset skulle hindrat dig, så är det absolut inte svårt att "lära" sig mac!
Om jag "måste" tipsa om ett pc-märke så får det nog bli Fujitsu-Siemens, fast de heter inte så längre tror jag? Annars har jag fått för mig att det är stabila saker till vettiga priser.
Lycka till med köpet!

Anonym sa...

Mac är ju klar bäst, annars har Net on net bra alternativ. Min bärbara PC kostade 3995kr och funkar perfekt.

Anonym sa...

Om du känner någon med CSN-kort så får du ganska schysst rabatt på Apple Store har jag för mig.... :)