Sidor

27 oktober 2008

En annan irriterande FB-grej

Får ni många vän-förfrågningar från låtsasmänniskor? Nu är det tredje gången samma unknown addar mig. Ingen profilbild, inga polare. Så det är ju helt klart någon som bara vill in på ens låsta profil och snoka, så fast jag är nyfiken så jag dööör på vem det är så ignorerar jag denna Molgan.

Eller gör ni extrakonton liksom för att spionera lite på sådana ni inte vill adda under era riktiga namn? Lite sådär man (läs:jag) kunde göra när man hängde på datingsajter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får också en massa vänförfrågningar från en massa anonyma skumma typer, utan vare sig foto eller kompisar. Har dock inget "spionkonto". :D

Känner igen det där med datingsajterna... ;)

Fröken Nina sa...

Jag får också en massa förfrågningar fast mest från killar i Indien eller andra östländer... Har inte ens tänkt på att det kunde varit fejksidor, eller att man kan skaffa sig det på FB. På dejtingsidor däremot! ;D ha ha ha!

Zandra sa...

Hehe. Bästa sättet att kolla upp om ngn är seriös eller bara en typ ju. :D

Mrs S sa...

Jag får inga förfrågningar från skygga anonyma däremot har jag flera gånger fått från vänners vänner och det är också jävligt konstigt. Typ en snubbe i Indien som jag lärde känna i Australien, varför skulle jag adda hans polare liksom? Eller kanadensarens? Japanens? Weirdos! *ignore*

Har inte skaffat mig något skuggkonto än men det kanske man skulle göra, adda och snoka runt och kolla upp alla gamla typer man inte gillar egentligen.

Anonym sa...

Hmmm. Jag är en väldigt "till-och-från-facebookare" (haha), vissa veckor är jag inne säkert en timme varje dag och kikar runt hos kompisar och kompisars kompisar, medan jag nästa vecka kan låta bli helt att titta in på FB. Men jag måste erkänna att jag varit nära ett par gånger att göra så som du beskriver... Bara för att jag blir så förbaskat nyfiken när jag väl tittar runt! :) haha. Har dock inte haft ork att göra det ännu, och jag tror inte jag kommer göra det heller. Men som sagt, när nyfikenheten pockar på är det inte alltid lätt att säga ifrån ;)

Zandra sa...

MrsS> Det är jäkligt weird. Jag har tex ett exexexex.. väldigt länge sedan och mycket liten parantes i mitt liv, som addat mig. Och så ser man liksom att han har nio kompisar!! Vadfan. Då är det ju inte så att han addar varende jävel liksom.. eller?
Får också förfrågningar från typ bekantas syskon eller partners som man aldrig ens träffat. Flest polers vinner?

Sanna> Do it! Har några du gärna får spionera på åt mig då också: :)