Sidor

13 september 2008

Shoppinglycka

När jag såg Johan Thurfjells tavla på Moderna museet första gången blev jag blixtförälskad! Inälvorna kramades när jag beundrade det dubbla budskapet och jag var - jag veeet hur pretto det låter - tagen i flera dagar efteråt. Så ni kan förstå hur glad jag blev idag när jag bläddrade i en gammal Sköna hem och såg den här i ett reportage. Snabbt in på Modernas webbshop och DÄR var den. 75:-. För någonting jag hade gett många tusenlappar för. Nu är jag skitglad!

8 kommentarer:

Venke sa...

Fan vad roligt! Den är helt fantastisk!

Anonym sa...

Jaaa verkligen, såg den här nu för första gången på din blogg o var bara tvungen att skicka efter den jag med... Underbar som sagt, tack för tipset!! =)

Anna sa...

Har haft den hemma hur länge som helst - du kunde ha fått den. Jag ville sätta upp den i sovrummet men Ronny tycker att den är för sorglig och vill verkligen inte det. Så den har legat fint ihoprullad i en påse i ett par år. Suck. Kul att du fick tag på den:)

Zandra sa...

Venke> I know! Jag såg den ju när ni bjöd med mig till Moderna på min födelsedag, remember!?

Leen> Roligt!

Anna> Andres sa också "den vill jag inte ha uppe, den är ju skitsorglig". Men skit i han. Den ska upp!

Venke sa...

Z - I remember :)

Anonym sa...

Vill ha, vill ha, vill ha!

Men får knalla till Moderna, tycker över 40 kronor i frakt för en 75-kronorsplansch är sjukt. Inte för pengarnas skull, men principens. :)

Anonym sa...

Jag hade praktik på moderna under just den utställningen, det spenderades mkt tid vid den...den är fantastisk!

Anonym sa...

Oj vilken vacker text! funderar nu på att köpa den till min syster som förlorade sin man för snart exakt 5 år sedan. jag tror att texten beskriver exakt det hon känner. Tack för tipset.

Vill också passa på att säga att din blogg är den bästa jag hittills har läst! :) Ska försöka fortsätta läsa den! gillar verkligen tipsen o tankarna du delar med dig av ang bröllop, pyssel o livet.. Ska själv gifta mig nu i Augusti och behöver alla tips jag kan få(!) sen ser fram emot att sedan kunna bli mamma o ta ett avbrott i karriären, rå om mig själv o min familj o fundera på om jag valt rätt karriär eller om jag ska satsa på ngt roligare.. Din blogg ger mig inspiration till att kanske försöka mig på att blogga. Verkar rätt skönt att skriva av sig livets funderingar o så. Har dessutom en underbar nakenhund som jag skulle kunna berätta en massa söta o roliga historier om o så älskar jag att pyssla o försöker sticka snygga och bra kreationer till vovven. Hade varit kul att ha en blogg att visa upp dem på. :) Vi får se i framtiden..
Tack i alla fall för en riktigt underhållande blogg! I'll be back! :)
MVH/Pamela Rombo, Värnamo