Sidor

20 augusti 2008

Making friends

I går hade vi en el-kille här som skulle byta vår elmätare.
"Nemän, vad är det här för en liten katt?" utbrast han lyckligt när han kom innanför dörren och Naku sprang fram för att hälsa.
"Det är en nakenkatt.. en don sphynx."
"Är det en svensk ras?" undrade han.
"Nja, dom kommer väl ursprungligen från Ryssland".
Mannen glittrar till, lyfter upp Naku mot taket och pussar honom sedan förtjust över hela ansiktet.
"Jag är OCKSÅ från Ryssland! En landsman!"

Nu är jag rätt säker på att en Don Sphynx uppfödare någonstans i landet får en beställning vilken dag som helst.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi åh vad gulligt :)

Anonym sa...

Haha! Alltid lika skoj att se andra människors reaktioner på de små nakenfisarna :o)

Anonym sa...

Av någon anledning såg jag hela scenen framfør mig och blev tårøgd. Kænsløsam...nee...

Anonym sa...

Hahaha.. skön snubbe!

Anonym sa...

Hahaha.. skön snubbe!

Anna sa...

Men vilken skön lirare!!!

Anonym sa...

Så härligt! Jag kan nästan se händelsen framför mig!

Wille sa...

Mycket söt historia. :)

Anonym sa...

Min kompis har oxå en nakenkatt, fast hennes är grå! Tror det kan vara samma ras som din.
Här är hennes blogg om du vill kolla in lillen; http://linasvilladesign.blogg.se/

Ha det bra,
Jennie