Sidor

26 augusti 2008

Liten verklighetscheck

I går var en mycket söt kille hemma hos oss för att köpa en mobiltelefon av mig som jag hade utannonserat på Blocket. Han var lätt en sådan som jag hade vridit huvudet ur led för att kolla in när jag var nitton.
Men när vi börjar snacka märker jag att han talar upp till mig. Ni vet som när man vill tala tydligt och artigt, för att det är en äldre person man pratar med.

Jag är en tant. En sån som nittonåringar inte alls vill hångla med längre. En sån man kallar "Ni" och skakar hand med efter uppgjord affär.
Oh my.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Haha. Åh din stackare, har du också hamnat där. :) En annan har varit där länge. Ha en bra kväll.

Anonym sa...

Hahaha.... ja hemska verklighet !!! Usch.. ja jag går fortfarande runt å tänker på mig själv som i 20 års åldern. Pinsamt !! (är 32)

// Mia

Anonym sa...

Ja visst är det hemskt. Nu bryr dom sig inte ens om att fråga efter leg när jag handlar på systemet :(
Det går utför... ;)

Anonym sa...

lite tvärtom här då.. spelade minigolf häromdagen på ett ställe jag inte varit på tidigare.. jag frågade vad det skulle kosta för oss (jag och mannen +svärföräldrarna) och hon sa en summa följt av " eller ja, hur gammal är du?" och hade en tvekan på att jag var under 15 år - jag är ju 22...