Sidor

08 juli 2008

Personlighetsförändring

"Shabby Chic och lantlig stil.. vad är det för trams"- hade jag fnyst för några månader sedan. Men jag dras nu sakta in i sekten.

I helgen var vi och hälsade på ett par vänner i en lånad kolonistuga som var inredd så tjusigt att jag fick hjärtklappning. Rosarutiga tapeter, blommiga dukar, virkade plädar, vit pärlspont, rostiga detaljer... ååh. *Torkar upp lite dreggel från tangentbordet*.

Det är ju SÅ vår kolonistuga borde se ut! Inte som ett hopplock av fula grejer vi inte vill ha hemma eller har plats med på vinden.
Det får bli nästa sommars projekt. Pimp my kollo, alá country style!

Dagens slösurflänk. ...............................................................Bild från Focus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl rätt roligt att man kan ändra tycke och smak med tiden :)

Anonym sa...

Jag var i Berlin samtidigt som dig! :)

Mrs S sa...

Man skulle ha ett helt slott att inreda med olika flyglar för olika stilar. Jag har fått ge vika för många saker jag gillar eftersom att det bor en man som vet vad han vill i det här huset och vi måste samsas. Annars hade jag gärna kunnat tänka mig en bostad i stil med Amelies, mycket färg och saker.