Sidor

11 april 2008

Om en vecka fyller jag 30

Vilket jag ska fira genom att ha nittiotalsfest ihop med en kompis. I veckan ska jag leta efter okey-posters att smycka väggarna med, bartendern har utlovat alkoläsk och candyshots och så är playlisten fylld med Ace of Base, Nirvana och Spice Girls. Kommer bli hur kul som helst!

Men nu är frågan.. hur ska jag klä mig? Först tänkte jag mest köra nittiotalssminket (nivea på läggarna, kraftig läpppenna som inte suddats ut, kajal och tunna eyebrows), uppklippta jeans över jumpadojjor (undrar om jag har mina Jordan Air kvar?) och Champion-hoody.

Men nu tänker jag att det är bra mycket roligare att vara en nittiotalspersonlighet! Pamela Andersson i rödbaddräkt, Orup, Thomas Brolin eller klonfåret Dolly typ. Vem skulle du vara?

9 kommentarer:

Wille sa...

Fåret är tyvärr redan paxat. Du får nog allt ta och komma som Alf... ;)

Anonym sa...

Gud vad kul! Vi ska ha 80-talstema på vår 25-årsfest snart! 90-talet kändes svårare...

Anonym sa...

Det låter som ett tokroligt tema! :)

Anonym sa...

Åååhh, vad kul det låter!! Har ni fixat nån bra lokal eller blir det hemma? (Letar nämligen till min egen 30års fest...)
Du kanske kan hitta någon rolig TV personlighet på denna sida:
http://www.geocities.com/summerua/90tal/tv90.html#Såpor
Typ Gunde från Fångarna på Fortet, Ricki Lake eller varför inte Polis-Martin från första säsongen av Expedition Robinsson. Haha! =D
Hoppas ni får det jättekul iaf!!

Anonym sa...

Kommer osökt att tänka på Fila-skor och polotröja under rutig skjorta, pöslugg ala Brenda och småblommiga klänningar ala Andrea. Vilket toppen tema, skönt avbrott från 80-talets spretluggar och neonfärger.

Jag hade valt valfri karaktär från Beverly Hills eller Melrose. Hade nog satsat på galna Kimberly eller bitchiga Amanda

Lycka till och grattis i förskott

-/Anna

Anonym sa...

Gud vad roligt! I love temafest! Jag skulle satsa på att sticka ut riktigt ordentligt, det är ju ändå du som har fest och ska firas. Jag hade 80-tals tema på min 25-årsfest i höstas och eftersom jag var festens drottning gick jag all the way med smink och en riktigt gräslig outfit med spetshandskar, axelvaddar och pumps.

Anonym sa...

GAHAHAHAAAA! klonfåret Dolly låter som en höjdare ju!!

Anonym sa...

Hihi, jag tänker på "Lotta Engberg"klkänningarna....eller den där "damiga looken"som var såå populär...och mot slutet kom ju championkläderna och det allmänna sportmodet....men vilken kul fest ni får...och framför allt vilken kul musik! (ahh aqua....eller ace of base...eller varför inte free spirit?)Ha en trevlig fest hursom!

Kerstin Kallin sa...

Kurt Cobain tror jag. Fast då hade jag varit tvungen att klippa mig och säkert bangat... *s*