Sidor

04 april 2008

Bokmalen

Det är helt fantastiskt hur mycket böcker man hinner plöja när man väl är ledig. Vi hade med oss en halv resväska med sånt jag länge velat läsa men inte hittat tid till senaste åren..

Här är tre av favoriterna ur högen:

Robin Sharma - Munken som sålde sin Ferrari
En lära i hur man hittar tillbaka till den energi, passion och livsglädje man önskar att man hade - i romanform. Jag gillar Robin Sharma, jag gillade boken. Munkflum går alltid hem hos mig, och jag plockade med mig många konkreta bra rutiner från den här till vardagen.

David Eberhard - I trygghetsnarkomanernas land
Blir lite provocerad av hans besserwissrande sätt att skriva. Men förutom det är boken en klockren redogörelse över den curlade svensken. Lite utav en förklaring till varför vi är så dåliga på att hantera förluster och press, och många bra vetenskapliga exempel på hur vi målar in oss själva i ett trygghetshörn som är fördjävla trist.

Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden
Är förmodligen den sista svensken som inte hade läst den här triologin. Men nu fick jag äntligen göra det. Hur sjukt bra som helst! Särskilt den här. Jag är kär i Lisbeth Salander. Jag tror hon skulle kunna vara kär i mig. Det bästa av allt är att jag har trean kvar hemma på sängbordet att läsa.

3 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Förutom alla de där samlagen så måste ju läsandet varit det absolut bästa under hela resan eller? ;D

Välkomna hem!

Bilder bland annat sa...

Du är inte sist, jag har inte ens börjat läsa Stieg Larsson. Fast de står i bokhyllan och väntar så snällt, ska bara sluta jobba så förbannat mycket.

Anonym sa...

Har ingen aaaaaning om hur jag hamnade här...men det är en underbar blogg och jag gillar din "bitska" ton! Hit kommer jag fler gånger!!!!!!!/Lisa