Sidor

16 januari 2008

Jag är ingen kattmänniska

Egentligen. Men när jag lärde känna en sån här liten naken typ så sa både jag och mannen, att om vi någon gång skulle få för oss att skaffa ett husdjur så skulle det bli just en nakenkatt.

Dvs om vi någonsin skulle känna en längtan efter att leva med kisslåda i badrummet, ständigt letande av kattvakt, låtsasråttor som ligger och skräpar i lägenheten och en liten jamare som ständigt vill ha käk och love.

Det gör vi. Och i mitten av februari flyttar mr på bilden hem till oss.

10 kommentarer:

Karlsborg rum och frukost sa...

Grattis! Välkommen in i livet som Matte ;-)

Att ni blivit riktiga curling föräldrar märker ni när:
1. Du myser med maken först när katten myst klart .
2. Maken myser med dig först när katten fått mat och lådan blivit rensad.
3. Ni båda föredrar en obekväm sovställning framför att flytta katten som verkar sova så gott (även om den tar upp halva sängen)

(Hemma hos har det gått så lånt att maken ställer klockan till mitt i natten om de inte velat komma in när vi går och lägger oss. Hu, vilka hemska föräldrar vi är om de tvingas vara ute hela natten :-) )

Anonym sa...

åhh vilken fin kisse, ni har gjort helt rätt-livet med katt är ett bättre liv :) vad ska han heta??

enhemmafrusdag: vilken härlig och bra beskrivning, jag har alltid lite ont i ryggen efter att ha legat snett eller haft en, eller två, katter på mig hela natten..

Kerstin Kallin sa...

Åh! Grattis! :-D Vuxet, Z. Vuxet! :-D Känner du ansvarsbördan på dina axlar nu?

Anonym sa...

Grattis Z. Katten tar en del och hållet til 100% med hemmafrun, men den ger ænnu mera tillbaka!

Zandra sa...

Enhemmadagsfru> Åh hjälp.. är det såna vi ska bli nu alltså. :) Slaggar alla katter i sängen?

Anonym> Vi tror att den ska heta Nakkopelle, kallas Nakko. Typ.. "nakenfis" på finska.

Kerstin> MKT vuxet! Jo jag känner ansvarsbördan att hitta en nanny till katten så småningom. Hehe.

Björne> Tack min kära. Det ska bli kul faktiskt. Var länge sen jag hade husdjur nu, men när jag växte upp var det bland hur mycket hundar, gnagare och fåglar som helst, blir nice att ha det lite så igen.

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅH! Jag tycker att de är bedårande! Ett stort grattis, ska bli kul att se fortsättningen!

Anonym sa...

Näe, då jag hade katt så fick de inte vara i sovrummet, för de gjorde att min nattsömn blev riktigt kass. Dock så hade vi en norsk skogskatt hårboll, som inte riktigt förstod att hon var innekatt nattetid!

Lycka till!

Anonym sa...

Vilken liten goding!
Jag är själv stödhem för en kattmamma med två bebisar på 5 veckor. Det är jättemysigt med djur!

Syster Stina sa...

Var inte kattmänniska jag heller, men så en dag förändrades det. Jag mötte Isa, en utslängd kise som hittades fasttejpad på ett spår. Lämnad att dö. Hon har en underbar personlighet och är så kelig och gosig. Jag älskar henne. Igår blev hon kastrerad, så nu ligger hon i mitt knä på en kudde och sover.

Anonym sa...

Du är utmanad! :-)