Sidor

27 januari 2008

Good thinking Ellos

Ni vet det gamla dammiga postordetföretaget Ellos? Deras webbshop har faktiskt alla rätt i min bok när det gäller att skapa förtroende för produkter man inte kan klämma på innan man köper dem. För det är ju det som är viktigt för både nätshoppar och postorderföretag som säljer prylar som inte finns i vanlig butik. Det är ok för många att köpa både fina prylar och skitprylar, bara priset är anpassat till produkten och man slipper köpa grisen i säcken.

Det här har Ellos tagit tillvara på i sin shop. Man släppar in kunderna på sidan och låter dem kommentera och betygsätta produkterna. Långt ifrån alla omdömen är positiva, men so be it - förtroendet är skapat, och jag vet vad jag har att vänta mig i fall jag också väljer att beställa produkten. Modigt, det är inte många företag som ännu vågat sig på den här typen av direkt kundmedverkan. Och skitbra, jag är övertygad om att Ellos tjänar massor på det i slutändan.

Förutom det så är det faktiskt en snygg sajt med många bra grejer, som att man kan se alla gardiner i olika egenskapade miljöer osv. I like.


Gårdagens Ellos-shopping: Linnefärgade löpare, kuddar till balkongen, panelgardiner till vardagsrummet, bruna gardiner till sovrummet och så ett gäng körsbärs-blomkvistar till en vit stor vas som står här och ser tom ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det bra. Man märker också att dom grejerna som både är snygga och fått bra betyg försvinner snabbt som ögat. Jag tror också att dom vinner stort på detta. Där får dom ju faktiskt svart på vitt vad kunderna tycker... Förhoppningsvis leder det till bättre och bättre produkter.