Sidor

21 december 2007

Jul, jul.. fröjdefull jul..

Nej, inte riktigt. Hemma är det kaos. På jobbet är det kaos. Golv som inte är lagda, kunder som inte blivit uppringda, julklappar som inte är införskaffade och så faktumet att vi inte har några bestick eller stolar till folk på julafton..

Well well. Om två timmar ska jag gå härifrån (kontoret that is) och efter en kort vända till Hemtex för dukköp, så ska jag åka hem till min trötta golvläggare, bjuda honom på Irish coffie och kärlek, tappa upp ett bad, somna.. och så ska jag skratta julstressen i ansiktet.
-Det kommer fler chanser till perfekta jular hör du det!?

Men så på söndag kväll kommer jag ändå slita mitt hår. Varför drar jag alltid saxen på fel sida av presentsnörerna när jag ska krulla dem? Varför blir knäcken som sirap? Och vart faaan är julskivan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skratta på du ,det låter klokt!
God jul!

Pysselnenis sa...

...fa la la la laaaaa la la la laaaaa:-) Lyckad knäck är en myt! Men hoppas du hinner mysa med alla du tycker om på julafton och att ni får en bra dag tillsammans! Det kanske blir perfekt... trots att ni får sitta på golvet och käka jansson me händerna. Go' jul!! (och tack för en hel massa bra pyssel- och bröllopsidéer - jag kikar in här mellan varven)

Anonym sa...

Önskar dig en alldeles ljuvlig jul! Kram kram

Anonym sa...

god fortsättning till dig...