Sidor

31 december 2007

Bokslut 2007

Sitter på nyårsaftonsmorgonen och summerar som vanligt det gångna året. Förändringarnas år.

Under 2007 har jag kommit närmare mig själv. Blivit lite bättre på att säga ifrån och blivit betydligt bättre på att släppa in folk. Jag har lärt mig mycket om tillit. Om mina egna prioriteringar, hangups och mönster. Och så har jag lärt mig en hel del mer om kärlek. Inte den ljuvliga sorten, utan den verkliga som man ska leva med varje dag. I nöd och lust. Vi har gått igenom nöd.

I år gifte jag mig med den vackraste människan jag mött. Han som får mig att känna mig som jordens viktigaste kvinna genom sina kyssar och sitt tålamod. Han får mig att vilja göra saker jag aldrig ens tänkt på förut. Och han får mig att tro att jag skulle klara av vad som helst.

Under året har vi flyttat till vårt första riktiga gemensamma hem, sålt en lya, lagt golv och målat tak. Jag har bytt jobb, mannen har pluggat stenhårt och så har vi försökt lärt oss bugga. Gick iof åt helvete men ändå. Vi har fått några nya ungar i umgängeskretsen och en ny liten släkting, Noah. Jag har haft en helt egen underbar möhippa och åter igen sett vilka sjukt bra, roliga, kreativa vänner jag har. Och så har jag tyvärr tappat en av dem på vägen, eller nja.. brytit. Jag har varit nära att förlora min mamma.
Och så har jag har klätt vår första gran, spa:at mer än någonsin, gått upp i vikt, varit på bilträffar och fått se Tokyo och Dublin.

Kort så hoppas jag att 2008 blir ett lugnare år än det föregående. Lika kärleksfullt och insiktsfullt.. men lugnare. Om 2007 var "Die Hard" så hoppas jag på ett "Huset på lilla prärien"-år nu.

Tänker inte avlägga några nyårslöften för jag är ändå usel på att hålla sånt. Men jag ska göra mitt bästa för att viga kvalitetstid åt dem jag gillar, se till att ha en riktigt skön bröllopsresa i mars, sluta käka lunch ute varje dag (jag sväller!) och så ska jag.... hemligt projekt....

Gott nytt år nu mina damer och herrar. Jag önskar er ett underbart nytt år fyllt med hångel, nyfikenhet, smaker, resor, tid och snittblommor!
Nu ska jag laga lite mat inför kvällens firande.

Och tack åter igen, för alla era besök, tips, synpunkter, mail och kommentarer! Det gör mig verkligen glad att ni tittar in här då och då, och följer med mig framåt.

8 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Hoppas att du får ett 2008 fyllt av glädje och allt du önskar dig! Kramar från Jönköping

Anonym sa...

Ett riktigt GOTT NYTT lillahusetpåprärien-ÅR önskar jag dig!

Unknown sa...

Gott nytt år fru bröllopsplan!!

Anonym sa...

Gott nytt år du med - och tack för att du låter oss följa med på resan!

Anonym sa...

Gott nytt år!!

Anonym sa...

Gott Nytt År
//Förhoppningsis

Anonym sa...

Hoppas det nya året har börjat lungt för dig! Maten blev nog jättegod igår.

Anonym sa...

Fint skrivet Z. Jag önskar er allt gott och hoppas att 2008 blir allt ni önskat er. Kram