Sidor

23 november 2007

Konstkupp

Iom att mannen helt plötsligt fått en jäkligt bestämd uppfattning och smak om allt vad inredning heter så ska jag kuppa lite i dag. Beställa tavlor på nätet och be om åsikt först när de kommit hem.

Är det inte odd? Från att ha varit köp-vad-du-vill-det-blir-säkert-fint-killen när vi bodde i min gamla lägenhet så förvandlades han till vi-kan-väl-diskutera-fram-och-tillbaka-i-en-månad-först-för-det-är-så-viktigt-att-båda-gillar-varenda-detalj-i-vårt-gemensamma-hem-killen så fort vi skaffat nya lägenheten.
...................................I love it. And I hate it.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmmmm kan förstå det känns märkligt. Linda är nu heeeelt totalt ointresserad av hur det ser ut hemma och inredning, suck man kunde ju tro för att hon e tjej att hon skulle ha liiite intresse men nej... Så det är jag som pysslar och donar själv. det mest fantastiska är när man frågar om hennes åsikt om nåt och sen säger hon äsch det blir bra du får bestämma själv.. så gör man det!" Va hände när man kommer hem och har gjort de..?? jo det är fel då, fast egentligen så bryr hon sig inte. jag blir galen på det :). Tror dock att hon kommer vara precis likadan som din käre make när vi väl köper nåt, tillsammans (nu bor vi ju tillsammns i min hyreslgh jag haft i 7 år...)då kommer hon ha smak och tycke om allt.
Z, det är bara att le och låta honom tro han får rätt och i slutändan är det din vilja som du får igenom.. tricket är att låta dom tro att dom fått bestämma *ler*

må så gott

varm kram
L:)

Lilla Duktig sa...

Iiiik. Jag har precis samma problem. Vår flytt till nya lägenheten kommer att bli intressant. Men min plan är: eftersom han gillar att laga mat så får han vetorätt över köket. Och jag... på alla andra ställen.
Rättvist va?

Anonym sa...

Hmm, jag bor med en grafisk designer. Jag får inte bestämma ett skit. Jo, under alla högtider. Då tar jag över och totalt går bananas. Snart är det jul! Tomtar, glitter, dukar, gardiner, jag tar verkligen igen resten av året då!

~~erika~~ sa...

Åh en till, det är inte bara min som är så alltså. Skönt o höra! ;)
Vi har bott i vår "nya" lägenhet i över 1 år och ändå har vi bara 4 tavlor uppe, i en lägenhet med 4 rum!!! Jag älskar att ha saker på väggarna men nu ska det tänkas i 3 månader om han änns vill göra ett hål i väggen, för det är ju så fult om man ångrar sig och inte vill ha grejen där sen. *suck*
Men det är skönt att höra att det finns fler ;)

Anonym sa...

Haha jag har fått motsatt effekt faktiskt. Förr var han så himla petig om att han skulle få godkänna varje liten pinal jag tog in i det gemensamma hemmet. Men sen vi flyttade till hus tror jag han känner sig lite överväldigad - många rum och mycket yta att fylla. Så nu lämnar han det mesta till mig. Jag är nöjd, minst sagt! :-D

Suss sa...

Hahaha, min sambo är precis sådär. Det roligaste är jag brukar försöka fråga "Vad tycker du om den här?" eller ännu hellre "Ska vi ta den här eller den här?" så att han inte kan klaga på mig sen att jag kör över honom. I 9 / 10 fall sätter han sig då på tvären och jag klampa ut ur affären utan det jag ville ha. MEN! om jag istället köper motsvarande sak utan att ha honom med mig och sen fixar upp det hemma, så säger han inte ett knyst. Mycket underligt. Din karl kanske inte märker tavlorna heller.. :-P