Sidor

30 november 2007

Bra byggare? Återstår att se

Vi HINNER inte tapetsera själva, tyvärr. Därav den sura jakten på hantverkare. Hur som helst, jag fick tipset om att använda tjänsten Brabyggare.se för att leta målare. Skrev några rader om vad vi behöver hjälp med.. och vips.. inom en timme hade sex stycken personer hört av sig.
Hmm, har förstås inga som helst garantier för att målarna är bra. Men på måndag kommer det ett gäng herrar som ska slänga upp tapeterna för ett par tusenlappar. Håller tummarna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

... min omedelbara tanke är ju också att vad är det för folk som har tid att sitta och kolla på en sån nätsida och svara så snabbt, har de inte arbete att utföra...?

Lilla jag sa...

Jag la in en förfrågan på Brabyggare i höstas för att renovera mitt kök. 8 företag hörde av sig och 7 kom och tittade på jobbet. 6 kunde knappt någon svenska och den 7 verkade inte speciellt seriös. Det blev ingen hantverkare där ifrån. Hittade en annan liknande sida på nätet. Spikifoten.se där jag också la in en förfrågan. 6 st hörde av sig och kom och tittade. Alla verkade vara seriösa och ärliga. Det blev en firma från den sidan. Jobbet blev kanonbra!

spikifoten.se

Zandra sa...

Lilla Li> I agree. Ju mer jag tänkte på att det skulle komma några främlingar till lägenheten (där vi lagt ner så sjuuukt mkt tid på att göra ett riktigt bra underarbete) desto mindre lockande kändes det.
Så de är avbeställda nu.
Visst är det odd att de sitter och bevakar nätet och svarar direkt. Kan iof vara asbra, men lite underligt. Hmm.. kanske bara jag som är överskeptisk och värsta kontrollfreaket. :D