Sidor

22 oktober 2007

Sista veckan på jobbet

På fredag är det min sista dag här på jobbet.
Det ska bli lika skönt som sorgligt att sluta. Har inga egentligt starka band till arbetsplatsen i sig, men till ett litet gäng fina kollegor.
Och så är det det där med att göra någonting helt nytt. Har börjat bli nervös för det. För att jag inte ska uppfylla deras förväntningar, platsa in, trivas... Ni vet, som man (läs: jag) alltid känner inför nya arbetsplatser men efter några månader knappt minns att man någonsin oroat sig för. Hoppas det blir så även denna gång!

7 kommentarer:

Sofietj sa...

Vilken bra och fin blogg!
När gifte ni er?
Min kille har precis friat till mig och jag ser med förväntan fram emot vår stora dag som kommer ske innom ett år...
Ska ta o läsa igenom din blogg med allt vad det inebär med planering mm :-)

www.prettywoman1.blogg.se

Anonym sa...

Det här är hyfsat OT, men du nämnde det faktiskt... Man = jag. Jag har märkt att det händer väldigt ofta att man använder det ordet - "man". Prova en gång att byta ut alla "man" till "jag" istället. Visst blir det svårt att stå för det man säger på samma sätt? Uttrycker man sig med "man" så blir det lättare att vara rak och direkt i sin åsikt, tycker jag i alla fall och jag tror att de flesta tycker det utan att tänka på det. Säger man istället "jag" så vill man gärna omformulera sig lite.

Läs nu nedan exakt samma text, men utan "man":

Det här är hyfsat OT, men du nämnde det faktiskt... Man = jag. Jag har märkt att det händer väldigt ofta att jag använder det ordet - "man". Prova en gång att byta ut alla "man" till "jag" istället. Visst blir det svårt att stå för det du säger på samma sätt? Uttrycker jag mig med "man" så blir det lättare att vara rak och direkt i min åsikt, tycker jag i alla fall och jag tror att de flesta tycker det utan att tänka på det. Säger jag istället "jag" så vill jag gärna omformulera sig lite.

Visst blir det konstigt?

Bara en tanke... :-)

Anonym sa...

Sofia> Vad kul att ni ska gifta er, grattis! Vårt bröllop var den 28 juli nu i somras.

Lilla Li> Indeed. Det är alltid lättare att uttrycka sig i man-form.. för det distansierar den egna personen från det som sägs.

Anonym sa...

Vad är det för nytt jobb du ska börja på?

Anonym sa...

Anonym> Jag ska börja jobba på ett företag som utvecklar och säljer olika mobiltjänster. Tv, communitys osv.

Monica sa...

Kommer gå jättebra ;)

det är jag säker på ..
Jag har en utmaning till dig

Anonym sa...

Ja det är ju alltid så när man börjar på en ny arbetsplats, men efter en tid så är allt som bortblåst:)