Sidor

31 oktober 2007

Förmiddags-tv

Jag kan inte låta bli att kika på de där underliga ordjaktstävlingarna som fyran sänder på förmiddagarna nu när jag är hemma. Jag förundras verkligen över hela programkonceptet och de docksöta duracell-programledarna som lyckas babbla nonstop i en timme om exakt ingenting.
I dag log jag brett och inte helt vänligt när jag hörde två kvinnor som ringde in.. Den första fick frågan:
"Vilken typ av djur är en chihuahua?" Lång tystnad från andra sidan av luren.. som slutligen resulterar i "APA, det är en apa!".
Nästa inringande geni fick frågan
"I vilket land ligger Paris?". Högt och klart klämmer hon till med... "Spanien!"

Programmet är svensk televisions absolut roligaste just nu i kategorin lyteskomik.

3 kommentarer:

juliana.persson sa...

Igår kollade jag på 3an. Ordet som man skulle gissa var
_ _ _ _korg. Alltså 4 bokstäver och korg. Då ringer någon in och gissar FRUKTkorg!! Jag slutade inte skratta på en stund kan jag säga.

Monica sa...

ja det är helt sjukt , men såg du hon som krätes? dte var det sjukaste jag har sett, och hon fortsätter bara ...hallå?

Anonym sa...

Ha ha, smarta människor finns det gott om. Jag såg ett sånt där program där 2 personer tävlar mot varann i studion. Det skulle läsa ett ord där bokstäverna var mixade - men ena killen som var med bara gissade helt galet. Alltså han sa bara en massa ord som han kom på...Sjukt stört