Sidor

23 september 2007

Potaatos, potejtos

Är ruggigt trött på mig och min look. Ogenomtänkta klädval, råttblondt hår och med ett antal Tiptopglassar runt midjan. Så i dag shoppade jag lite nytt smink (mörkblått får bli höstens färg), ett par svarta stövlar som jag faktiskt kan gå i (av någon anledning är resten av paren i min garderob horhöga och jag stapplar oglamouröst fram på dem) och lite smycken (mörkblått). Till middag blev det fisk och vitkål.

Men så kollar jag på lite polares Flickr-bilder där jag är med.. och inser att det spelar ingen som helst jävla roll om jag lägger en miljon på nya hårtoningar och tuffa blusar. Min HÅLLNING är ju hopplös! Ser ut som en kuvad skamsen schäferhund. En påse skridskor. En säck med rotfrukt.

3 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Men kom igen nu, Z! Du är ju en pingla! Sträck på dig så ordnar sig biffen. :-D

Anonym sa...

Tycker att bilderna jag har sett på dig ser bra ut! Bara att öva på hållningen då, vilket jag för övrigt oxå borde göra. Då försvinner dessutom massa runt midjan har jag insett =)

Mrs S sa...

Jag har precis samma problem. Mitt hetaste tips blir en korsett, eller torsolette eller vad det nu heter. Köpte en sån grej till bröllopet på NK damunderkläder. Den är tillräckligt hård för att jag ska tvingas sträcka på ryggen och inte gå och säcka men tillräckligt mjuk för att faktiskt kunna användas. Man blir så ledsen när man ser sig själv på kort och precis all utstrålning är borta för man står som en säck potatis med sluttande axlar och ler fånigt.
För övrigt tycker jag att du har sett urtjusig ut på alla bilder jag har sett av dig.