Sidor

26 september 2007

Do it eller säg inget

När mannen har varit ute och shoppat kan han ibland komma hem och säga, "Jag hade tänkt köpa en fin present till dig också, men så hann jag inte" eller "jag såg en grej som jag tänkte att du skulle älska, men så var den slut".
Det har varit ett antal gånger som han "tänkt köpa blommor idag, men så blev det bara inte så" eller "tänkt laga middag till oss, men det fanns inte tid".

Grr.. det är inte alltid tanken som räknas, så tänk inte högt är du snäll!

I dag har jag fått blombud hem men vet inte från vem, misstänker dock att det är från nya jobbet. När jag sa det på msn till honom frågade han kryptiskt om jag "inte ens tänkt tanken på att de skulle kunna vara från honom?" Jag blir jätteglad och frågar om de är det..
"Nej" svarar han.
Gaaaaah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det är nästan lika illa med min man som envisas med att säga "Det var nånting jag skulle berätta för dig..."

och sen kommer han inte på vad det var! Det här händer flera gånger i veckan och skoja om att man får frossbrytningar!

Vad kan man annat säga än "karlar"! :-)

Anonym sa...

Hahaha. Hos oss är det tvärtom. Ofta ser jag kläder och grejer han skulle gilla, men är ändå inte helt säker - så jag köper det inte. Men måste ändå berätta för honom att jag NÄSTAN köpte något. Jag driver honom till vansinne... :-D