Sidor

04 september 2007

Dejting

I natt satt jag och drack drinkar tills solen gick upp med min singel-väninna, och lyssnade på storyn om hennes senaste misslyckade date.

1. Han blir så full på deras första dejt att han ragglar och blir så där dramatiskt sentimental och vill snacka/sluddra deeptalk medans han tårögt klappar hennes kind och viskar "jag är inte värd dig.."
2. Han drar hela I-dont-fuck-on-the-first-date-snacket i hopp om att verka special allt medans han krafsar som en liten grävling man inte kan bli av med mot hennes jeansbeklädda skrev.
3. Allt han berättar gör han med en lite överlägsen ton, som om hon ska ramla baklänges av imponans när han berättar om sina magnefika äventyr i världsmetropolet Örebro eller över faktumet att han "alltid lägger en extra hundralapp när han köper vin, för att försäkra sig om att få det bästa".

Gång på gång satte jag min White Russian i halsen av gapflabb! Det är i såna här stunder som jag är så oerhört glad att hela den där *dejtinggrejen är över för mig. Shit vad mycket weirdos det finns där ute!

*Fast när det väl begav sig så älskade jag det ju! Alla katastrofdejter till trots. Det är de som är absolut roligast att tänka på i efterhand.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du n�gra tips till oss som ska ut i dejtningsdjungeln? ;)


http://projekthittakarleken.blogg.se/