Sidor

24 september 2007

135 kronor gör att en barnkista inte behövs

Läkare utan gränser har just nu en stark och snygg kampanj som jag hoppas inte undgår någon! De har placerat ut 1300 barnkistor över hela stockholm och budskapet lyder:

"Idag, när du läser det här, dör 13 698 barn på grund av akut undernäring. Igår dog lika många. Men du hör inte så mycket om det eftersom det pågår varje dag och därmed inte har ett nyhetsvärde. Kistorna som ligger utspridda över Stockholm är här för att påminna oss om en av världens mest bortglömda kriser – undernäring.

Barnen behöver medicinsk behandling. För att rädda ett akut undernärt barn behövs 135 kronor, men du ger så mycket som passar just dig. Skicka ett sms eller gör en insättning. Alla bidrag är med och räddar liv. Allteftersom bidrag kommer in försvinner kistorna från stan."



Skriv gärna om det här på din blogg så att fler uppmärksammar kampanjen!

2 kommentarer:

Kerstin Kallin sa...

Hugaligen. Jag måste bli bättre på att dela med mig. Tycker läkare utan gränser är ganska fantastiska!

ModiX sa...

Kan bekräfta att kampanjen fungerar! Går förbi flera på vägen till jobbet och får ont i magen. Det är en briljant kampanj och jag hoppas verkligen fler än jag tar den på allvar/får upp ögonen. Och framför allt sms:ar!