Sidor

15 augusti 2007

Kl 8.30 ringde väckarklockan

Men då hade jag redan legat vaken en bra stund. Min vackra man låg kvar i sängen medans jag tog en snabbdusch, packade ner det sista i väskan och ringde en taxi. En snabb puss och så iväg till salongen Folk Stockholm där min frisör Zandra väntade. Direkt jag jag klev ut ur bilen började kamerablixtarna från fotografen som redan var på plats. Roligt men helt klart ovant.

Jag känner både frisörskan och fotografen sedan tidigare så stämningen var avspänd och rolig från första stund vilket gjorde att min nervositet lugnade sig i varje fall lite grand. Jag målade naglarna, drack kaffe, läste skvallertidningar.. och efter en timme kom några av mina äldsta tjejkompisar och gjorde mig sällskap. Vi drack champagne, åt lite lunch och sminkade oss ihop, vilket var precis vad jag ville från början istället för att ha brudtärnor. En mysig morgon tillsammans och sedan åka tillsammans till kyrkan.


Foto: Jeroen Wolfers

Inga kommentarer: