Sidor

17 juli 2007

Hillbilly wedding

Jag var och kollade in min kompis bröllopsvideo häromdagen. Kompisen som flyttade utomlands och gifte sig snorrikt. Vilket bröllop! Nu när jag ser videon så här tre år efteråt så inser jag verkligen vilken storslagen fest det var. Tre dagars brakfest på en gigantisk herrgård med influgna gäster från hela europa. Champagne och rosenblad överallt.

Och så tänker jag på vårt bröllop. En föreningslokal i en förort. En grusplan fylld av ogräs. Fläderbål och hemlagad mat. Stupid, stupid me.. ska inte tänka så här.. :(

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, så får du inte tänka. Er bröllop kommer bli härligt, personligt och mysigt!!!! Det är inte herrgården och champagnen som gör festen utan alla era trevlig vänner och släktingar som är där för att glädjas med ER.

Anonym sa...

Nej hallå där fröken!
Det där är fel fel fel. Om ett bröllop blir lyckat eller inte hänger ingalunda på lokal eller ens pengar investerade. Bakom ett lyckat bröllop ligger kärlek, omtanke och planering och det finns det verkligen bakom ditt. Att köpa paket 1A på ett fancyschmancyslott är mer en lätt genväg som kan lyckas men inte nödvändigtvis gör det.
Att lägga ner sin själ i att få en underbar dag med alla gäster utifrån de förutsättningar man har är ett mycket säkrare kort.
Ett bra bröllop ska spegla brudparets personligheter. Hade ni känt er bekväma med ett pampigt 3-dagars slottsbröllop? Hade era kompisar gjort det och haft roligt? Våra hade inte gjort det och festen hade inte blivit alls så avslappnad och lyckad som den blev.
Det kommer bli toppen och alla kommer att älska det och tala länge om hur perfekt det var för att ni jobbat så hårt med det!

Anonym sa...

Det bästa är ju om man gör festen till sin. Det är ju då man minns den, och visst minns ni säkert det pampiga bröllopet... men det är ju inte ni... jag är impad av er tanke bakom med tema, band och annat. Det kommer att bli den bästa "ego-dagen" i ert liv. NJUT!!! det är en order!

Anonym sa...

Mysig förort och goda, nära, riktiga! vänner slår överdrivet hoolabaloo, bekantas bekanta som man inte ens kan namnet på och opersonlig storstad med hästlängder!

Ni kommer att få ett helt underbart bröllop, är jag helt övertygad om!

11 dagar kvar! Oh.my.god. Får mig att inse att vårt är just om knuten också... :P

Monica sa...

eran blir en sånn fest man verkligen vill vara på :)

Anonym sa...

PUSS på er!!

Anonym sa...

Jo..men tror du hon hann se och prata med alla gästerna? Eller att hon ens visste vilka hälften var?
jag gifter mig nästa sommar och ser fram emot att få dela dagen med nära och kära.
Ni kommer få det underbart, och du verkar så organiserad och bröllopet är nog otroligt välplanerat av vad man kan läsa här...