Sidor

21 juni 2007

Plus och Minus

Skrattade gott när jag läste den blivande bruden PimpGizmos hyllningar och dissningar om bröllop! Jag nickade och skakade på huvudet om vartannat, och tur är väl det. Att smaken är så sjukt olika! Blev inspirerad att skriva en egen lista.. tyck gärna till i plus och minus du också i kommentarsfältet.

+ Bröllop som brudparet själva har planerat, utifrån vad de gillar och vill ha
+ Bröllopsbilder tagna med reportagekänsla
+ Goda drinkar
+ Fest som pågår hela natten med närvarande brudpar
+ Snittar
+ Gamla fina bilar

+ Omhändertagna gäster
+ Kyssen i kyrkan

+ Solsken
+ Sång, dikter och tal
+ Glada JA:n på inbjudan
+ Svartbrud.se
+ Sköna borgliga naturbröllop

- "I dag gifter jag mig med min bästa vän"-citat. Låter incestiöst tycker jag
- Gästbeskrivningar i festprogrammet med endast namn, titel och civilstånd
- Bröllop som planerats helt av planners eller brudparets föräldrar. Opersonligt som fan.
- Caketoppers där bruden släpar brudgummen till altaret
- Småungar som skriker i kyrkan. Hejdå
- Kuvertavgift. Varför inte köra lågbudget i stället?
- Ljumna ja:n på inbjudan
- Önskelistor inlämnade till butiker
- Studiofoton med suddiga kanter
- Nya små sportbilar
- Stiffa slottsbröllop
- Ingen toastmaster
- Brudpar som lämnar partajet tidigt


Äh.. jag tycker det mesta är plus! Så länge det är brudparets grej så blir det ju ashärligt! Jag har bara varit på ett enda tråkigt bröllop. Men det berodde helt på att brudparet inte tycktes ha haft någon tanke med sitt bröllop alls. De hyrde en fet lokal och fyllde med folk de knappt kände och allt kändes bara otroligt ogenomtänkt och opersonligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt enda plus och minus!

+ att han svarar ja!


- Om han skulle lämna mig på bröllopsdagen!

Anonym sa...

Vad har du för problem med barn egentligen?

Anonym sa...

Anonym> Inga som helst. Jag älskar barn! Men inte skrikandes under min vigsel.